Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2008 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5 Muziekgebruik

Auteur : Helga D. Hentzepeter-van Ravensberg

Gepubliceerd in: ZwangerFit: begeleiding van de actieve vrouw tijdens en na haar zwangerschap

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

‘Muziek roept emotie op: het kan een gevoel van ontspanning, dreiging, opwinding of verdriet oproepen, maar ook inspireren en motiveren. In de actieve les ZwangerFit kan de docent gebruikmaken van het bewust oproepen van deze emoties. Bijvoorbeeld ontspanning bewerkstelligen, motiveren of het laten verstommen van geroezemoes door de cursisten ‘bij de les’ te houden door muziek aan te zetten, en te laten luisteren naar uitleg door de muziek zachter te zetten. In de opzet van NVFB-ZwangerFit® is bewust gekozen voor het gebruik van muziek tijdens de actieve lessen. Dit houdt in dat muziekgebruik een kenmerk is van ZwangerFit en op enige wijze gebruikt zal worden tijdens de lessen.
Literatuur
go back to reference Bouman LC, Kempers KPhB, Cohen JL. Vreemde woorden in de muziek. Groningen: Wolters- Noordhoff bv, 1973. Bouman LC, Kempers KPhB, Cohen JL. Vreemde woorden in de muziek. Groningen: Wolters- Noordhoff bv, 1973.
go back to reference Groothedde R. Nascholingscursus zwangerfit. YVLO, 2001. Groothedde R. Nascholingscursus zwangerfit. YVLO, 2001.
go back to reference Groothedde R. Zwangerschapsaerobics. YVLO, 2004. Groothedde R. Zwangerschapsaerobics. YVLO, 2004.
go back to reference Hogen Esch FHA, Lay SE. Structuur van aerobic op maat. Module V Breda, 1999. Hogen Esch FHA, Lay SE. Structuur van aerobic op maat. Module V Breda, 1999.
go back to reference Kramer MS. Aerobic exercise for women during pregnancy. Cochrane Database Syst Rev 2002; CD000180. Kramer MS. Aerobic exercise for women during pregnancy. Cochrane Database Syst Rev 2002; CD000180.
go back to reference Bewegingstherapie Praktijk mobiliseren eerste en tweede jaar. Module. Enschede, 1994. Bewegingstherapie Praktijk mobiliseren eerste en tweede jaar. Module. Enschede, 1994.
Metagegevens
Titel
5 Muziekgebruik
Auteur
Helga D. Hentzepeter-van Ravensberg
Copyright
2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6304-9_24