Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2025 | OriginalPaper | Hoofdstuk

9. Behandeling van arteriële vaataandoeningen

Auteurs : P. Vlaanderen, Dr. R. H. J. Kropman, G. W. van Lammeren, Dr. T. Smith, Dr. J. Wille

Gepubliceerd in: Leerboek intensivecare-verpleegkunde 1

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dit hoofdstuk gaat in op arteriële vaataandoeningen en met name de behandeling ervan. We gaan in op niet-chirurgische maatregelen, medicamenteuze en chirurgische mogelijkheden. Aandacht is er voor operatieve ingrepen als desobstructie of trombo-endarteriëctomie, interpositie of overbrugging en vaatprothesen of -transplantaten. Verschillende technieken worden toegelicht, zoals kathetertechnieken en endovasculaire opties, percutane transluminale angioplastiek, laserangioplastiek, atherectomie, intravasculaire stents en toepassingen op het gebied van endoprothese.
Metagegevens
Titel
Behandeling van arteriële vaataandoeningen
Auteurs
P. Vlaanderen
Dr. R. H. J. Kropman
G. W. van Lammeren
Dr. T. Smith
Dr. J. Wille
Copyright
2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-3006-5_9