Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

09-02-2022 | Brief Report

Brief Report: Creation of a Transition Readiness Scale for Adolescents with ASD

Auteurs: Rebecca Elias, Caitlin M. Conner, Susan W. White

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 3/2023

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

The transition to postsecondary education is characterized by many changes for adolescents with autism spectrum disorder (ASD). A data-based understanding of a student’s readiness for postsecondary education could help students, and their parents, better prepare for this life transition. The Transition Readiness Scale (TRS) was created to address this need. The TRS is a self/other-report questionnaire used to assess postsecondary readiness across behavioral, cognitive, and emotional domains among adolescents 15–18 years of age. The present study details measure development and provides preliminary psychometric properties in a sample of transition-aged youth with ASD. Results indicate strong internal consistency, adequate item-level analyses, and discriminant and concurrent validity. Future validation of the TRS in large-scale field testing is merited to inform clinical interpretation.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
go back to reference Beck, A. T., & Steer, R. A. (1993). Beck anxiety inventory manual. Psychological Corporation. Beck, A. T., & Steer, R. A. (1993). Beck anxiety inventory manual. Psychological Corporation.
go back to reference Beck, A. T., Steer, R. A., & Brown, G. K. (1996). Manual for the beck depression inventory-II. Psychological Corporation. Beck, A. T., Steer, R. A., & Brown, G. K. (1996). Manual for the beck depression inventory-II. Psychological Corporation.
go back to reference Constantino J.N., & Gruber C.P. (2012). Social Responsiveness Scale, Second Edition (SRS-2). Torrance, CA: Western Psychological Services. Constantino J.N., & Gruber C.P. (2012). Social Responsiveness Scale, Second Edition (SRS-2). Torrance, CA: Western Psychological Services.
go back to reference Ruble, L., McGrew, J. H., Snell-Rood, C., Adams, M., & Kleinert, H. (2019). Adapting COMPASS for youth with ASD to improve transition outcomes using implementation science. School Psychology, 34(2), 187–200.CrossRefPubMed Ruble, L., McGrew, J. H., Snell-Rood, C., Adams, M., & Kleinert, H. (2019). Adapting COMPASS for youth with ASD to improve transition outcomes using implementation science. School Psychology, 34(2), 187–200.CrossRefPubMed
go back to reference Wechsler, D. (2011) Wechsler abbreviated scale of intelligence, Second Edition (WASI-II). San Antonio, TX: Pearson. Wechsler, D. (2011) Wechsler abbreviated scale of intelligence, Second Edition (WASI-II). San Antonio, TX: Pearson.
go back to reference White, S. W., Smith, I. C., Miyazaki, Y., Conner, C. M., Elias, R., & Capriola-Hall, N. N. (2021). Improving transition to adulthood for students with autism: A randomized controlled trial of STEPS. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 50(2), 187–201. https://doi.org/10.1080/1537CrossRef White, S. W., Smith, I. C., Miyazaki, Y., Conner, C. M., Elias, R., & Capriola-Hall, N. N. (2021). Improving transition to adulthood for students with autism: A randomized controlled trial of STEPS. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 50(2), 187–201. https://​doi.​org/​10.​1080/​1537CrossRef
Metagegevens
Titel
Brief Report: Creation of a Transition Readiness Scale for Adolescents with ASD
Auteurs
Rebecca Elias
Caitlin M. Conner
Susan W. White
Publicatiedatum
09-02-2022
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 3/2023
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-022-05449-7