Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

18-12-2017 | Brief Report

Brief Report: Improving Social Outcomes for Students with Autism at Recess Through Peer-Mediated Pivotal Response Training

Auteurs: Matthew E. Brock, Scott A. Dueker, Mary A. Barczak

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 6/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Many students with Autism Spectrum Disorder (ASD) struggle to appropriately interact and play with their peers at recess. In this pilot feasibility study, we tested the efficacy of practitioner-implemented, peer-mediated Pivotal Response Training (PRT) with 11 elementary and middle school students with ASD. Participants were randomly assigned to a treatment or control group. We measured outcomes at multiple time points, and analyzed data using multi-level modeling with time nested within student. We demonstrated large and statistically significant increases in peer interaction (d = 1.13). Appropriate play with peers also increased substantially (d = 0.89). Practitioners and students provided positive feedback. These findings suggest school staff can feasibly facilitate peer-implemented PRT that improves social outcomes for students with ASD at recess.
Literatuur
go back to reference American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). Washington, DC: Author.CrossRef American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). Washington, DC: Author.CrossRef
go back to reference Owen-DeSchryver, J. S., Carr, E. G., Cale, S. I., & Blakeley-Smith, A. (2008). Promoting social interactions between students with autism spectrum disorders and their peers in inclusive school settings. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 23, 15–28. https://doi.org/10.1177/1088357608314370.CrossRef Owen-DeSchryver, J. S., Carr, E. G., Cale, S. I., & Blakeley-Smith, A. (2008). Promoting social interactions between students with autism spectrum disorders and their peers in inclusive school settings. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 23, 15–28. https://​doi.​org/​10.​1177/​1088357608314370​.CrossRef
go back to reference Radley, K. C., Ford, W. B., Battaglia, A. A., & McHugh, M. B. (2014). The effects of a social skills training package on social engagement of children with autism spectrum disorders in a generalized recess setting. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 29, 216–229. https://doi.org/10.1177/1088357614525660.CrossRef Radley, K. C., Ford, W. B., Battaglia, A. A., & McHugh, M. B. (2014). The effects of a social skills training package on social engagement of children with autism spectrum disorders in a generalized recess setting. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 29, 216–229. https://​doi.​org/​10.​1177/​1088357614525660​.CrossRef
Metagegevens
Titel
Brief Report: Improving Social Outcomes for Students with Autism at Recess Through Peer-Mediated Pivotal Response Training
Auteurs
Matthew E. Brock
Scott A. Dueker
Mary A. Barczak
Publicatiedatum
18-12-2017
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 6/2018
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-017-3435-3