Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-04-2021 | Brief Report

Brief Report: Sources of Sexuality and Relationship Education for Autistic and Neurotypical Adults in the U.S. and a Call to Action

Auteurs: Eileen T. Crehan, Jessica Rocha, Simone Dufresne

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 2/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Sexuality and relationship education (SRE) occurs in many formats. In order to inform best practices, current trends of SRE sources must be characterized. Using an online survey of autistic and neurotypical adults in the United States, we compared eleven potential sources of SRE across nine content areas. Source use did not differ significantly across five of the content areas. Same-aged peers were consulted less often by the autistic adults for flirting, dating, and consent. For partnered sexual behavior, neurotypical adults reported consulting romantic partners significantly more often than autistic adults. Across all groups, use of the internet as a source of information was high. The need for improving SRE access based on existing trends is discussed.
Literatuur
go back to reference Bleakley, A., Hennessy, M., Fishbein, M., & Jordan, A. (2009). How sources of sexual information relate to adolescents’ beliefs about sex. American Journal of Health Behavior, 33(1), 37–48.CrossRef Bleakley, A., Hennessy, M., Fishbein, M., & Jordan, A. (2009). How sources of sexual information relate to adolescents’ beliefs about sex. American Journal of Health Behavior, 33(1), 37–48.CrossRef
go back to reference Gallagher, F. (2011). Hand in Hand: Media Literacy and Internet Safety. Library Media Connection, 29(4), 16–18. Gallagher, F. (2011). Hand in Hand: Media Literacy and Internet Safety. Library Media Connection, 29(4), 16–18.
go back to reference Sullivan, A., & Caterino, L. C. (2008). Addressing the sexuality and sex education of individuals with autism spectrum disorders. Education and Treatment of Children, 31(3), 381–394.CrossRef Sullivan, A., & Caterino, L. C. (2008). Addressing the sexuality and sex education of individuals with autism spectrum disorders. Education and Treatment of Children, 31(3), 381–394.CrossRef
go back to reference Travers, J., & Tincani, M. (2010). Sexuality Education for Individuals with Autism Spectrum Disorders Critical Issues and Decision Making Guidelines. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 45(2), 284–293. Travers, J., & Tincani, M. (2010). Sexuality Education for Individuals with Autism Spectrum Disorders Critical Issues and Decision Making Guidelines. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 45(2), 284–293.
Metagegevens
Titel
Brief Report: Sources of Sexuality and Relationship Education for Autistic and Neurotypical Adults in the U.S. and a Call to Action
Auteurs
Eileen T. Crehan
Jessica Rocha
Simone Dufresne
Publicatiedatum
01-04-2021
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 2/2022
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-021-04992-z