Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

28-06-2021 | Brief Report

Brief Report: Visuospatial and Spoken Language Recall in Autism: Preliminary Findings

Auteurs: Kelly L. Coburn, Diane L. Williams

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 6/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Challenges to verbal encoding may affect the ability of autistic individuals to express their ideas. Therefore, visuospatial expression may represent a person’s knowledge and skills more accurately than spoken language. To test this hypothesis, we asked seven autistic adults to linguistically retell and visuospatially reenact several animated clips. On average, visuospatial responses contained more correct elements than spoken responses. The level of intention of the three stimulus categories did not systematically affect response accuracy. Participants who produced visuospatial responses before spoken responses and those who had watched a greater number of stimuli assigned higher intentionality to shapes in the animations that were designed to elicit mentalizing. The modality used for expression may affect accuracy of responses by autistic individuals.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
go back to reference Brown, L., Sherbenou, R. J., & Johnsen, S. K. (2010). Test of nonverbal intelligence (4th ed.). PRO-ED. Brown, L., Sherbenou, R. J., & Johnsen, S. K. (2010). Test of nonverbal intelligence (4th ed.). PRO-ED.
go back to reference Lord, C., Rutter, M., DiLavore, P. C., Risi, S., Gotham, K., & Bishop, S. (2012). Autism diagnostic observation schedule (2nd ed.). Western Psychological Services. Lord, C., Rutter, M., DiLavore, P. C., Risi, S., Gotham, K., & Bishop, S. (2012). Autism diagnostic observation schedule (2nd ed.). Western Psychological Services.
go back to reference Wiig, E. H., Semel, E., & Secord, W. A. (2013). Clinical evaluation of language fundamentals (5th ed.). NCS Pearson. Wiig, E. H., Semel, E., & Secord, W. A. (2013). Clinical evaluation of language fundamentals (5th ed.). NCS Pearson.
Metagegevens
Titel
Brief Report: Visuospatial and Spoken Language Recall in Autism: Preliminary Findings
Auteurs
Kelly L. Coburn
Diane L. Williams
Publicatiedatum
28-06-2021
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 6/2022
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-021-05143-0