Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

07-10-2021 | Editorial

Celebrating 40 years since DSM-III

Auteur: Fred R. Volkmar, M.D.

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 12/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

This special section celebrates the first official recognition of Autism as a diagnostic concept in 1980 in the third edition of the American Psychiatric Association's Diagnostic and Statistical Manual. The articles in this special section note the many areas of significant progress made as well as areas that remain important topics for continued and future research. The official recognition of autism as a diagnostic concept has significantly advanced both clinical work and research.
Literatuur
go back to reference American Psychiatric Association. (1980). Diagnositc and statistical manual (3rd ed.). USA: APA Press. American Psychiatric Association. (1980). Diagnositc and statistical manual (3rd ed.). USA: APA Press.
go back to reference Henneberry, E., Lamy, M., Dominick, K., & Erickson, C. A. (2021). Decades of progress in the psychopharmacology of autism spectrum disorder. Journal of Autism snd Developmenal Disorders, In Press Henneberry, E., Lamy, M., Dominick, K., & Erickson, C. A. (2021). Decades of progress in the psychopharmacology of autism spectrum disorder. Journal of Autism snd Developmenal Disorders, In Press
go back to reference Odom, S. L., Hall, L. J., Morin, K. L., Kraemer, B. R., Hume, K. A., McIntyre, N. S., Nowell, S. W., Steinbrenner, J. R., Tomaszewski, B., Sam, A. M., & DaWalt, L. (2021). Educational interventions for children and youth with autism: A 40-year perspective. Journal of Autism and Developmental Disorders. https://doi.org/10.1007/s10803-021-04990-1CrossRefPubMed Odom, S. L., Hall, L. J., Morin, K. L., Kraemer, B. R., Hume, K. A., McIntyre, N. S., Nowell, S. W., Steinbrenner, J. R., Tomaszewski, B., Sam, A. M., & DaWalt, L. (2021). Educational interventions for children and youth with autism: A 40-year perspective. Journal of Autism and Developmental Disorders. https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-021-04990-1CrossRefPubMed
Metagegevens
Titel
Celebrating 40 years since DSM-III
Auteur
Fred R. Volkmar, M.D.
Publicatiedatum
07-10-2021
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 12/2021
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-021-05262-8