Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

19-12-2023 | Research

Commentary on Frank et al., (2003): where does learning through motor imagery lie on the perceptual–motor continuum?

Auteur: Robert M. Hardwick

Gepubliceerd in: Psychological Research | Uitgave 6/2024

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

In this issue, Frank et al. (2023) propose that motor imagery provides a perceptual–cognitive scaffold allowing ‘perceptual’ learning to transfer into ‘motor’ learning. The present commentary explores the perspective that changes in perception itself are often critical to the development of motor skills. Motor imagery may therefore be most beneficial for developing motor skills with high perceptual demands, such as requiring rapid action selection. Potential challenges for the perceptual–cognitive scaffold approach are identified based on the possible involvement of mechanisms involved in motor learning through movement execution, and how they may be recruited through the use of motor imagery.
Literatuur
go back to reference Classen, J., Liepert, J., Wise, S. P., Hallett, M., & Cohen, L. G. (1998). Rapid plasticity of human cortical movement representation induced by practice. Journal of Neurophysiology, 79(2), 1117–1123.CrossRefPubMed Classen, J., Liepert, J., Wise, S. P., Hallett, M., & Cohen, L. G. (1998). Rapid plasticity of human cortical movement representation induced by practice. Journal of Neurophysiology, 79(2), 1117–1123.CrossRefPubMed
go back to reference Moreno-Verdú, M., Hamoline, G., Caenegem, E. E. V., Waltzing, B. M., Forest, S., Chembila-Valappil, A., et al. (2022). Guidelines for Reporting Action Simulation Studies (GRASS): proposals to improve reporting of research in Motor Imagery and Action Observation. PsyArXiv. https://doi.org/10.31234/osf.io/9vywrCrossRef Moreno-Verdú, M., Hamoline, G., Caenegem, E. E. V., Waltzing, B. M., Forest, S., Chembila-Valappil, A., et al. (2022). Guidelines for Reporting Action Simulation Studies (GRASS): proposals to improve reporting of research in Motor Imagery and Action Observation. PsyArXiv. https://​doi.​org/​10.​31234/​osf.​io/​9vywrCrossRef
go back to reference Paivio, A. (1985). Cognitive and motivational functions of imagery in human performance. Canadian Journal of Applied Sport Sciences. Journal Canadien Des Sciences Appliquees Au Sport, 10(4), 22S-28S.PubMed Paivio, A. (1985). Cognitive and motivational functions of imagery in human performance. Canadian Journal of Applied Sport Sciences. Journal Canadien Des Sciences Appliquees Au Sport, 10(4), 22S-28S.PubMed
Metagegevens
Titel
Commentary on Frank et al., (2003): where does learning through motor imagery lie on the perceptual–motor continuum?
Auteur
Robert M. Hardwick
Publicatiedatum
19-12-2023
Uitgeverij
Springer Berlin Heidelberg
Gepubliceerd in
Psychological Research / Uitgave 6/2024
Print ISSN: 0340-0727
Elektronisch ISSN: 1430-2772
DOI
https://doi.org/10.1007/s00426-023-01910-z