Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

22-07-2022 | Book Review

David A. Clark: The Anxious Thoughts Workbook for Teens

Instant Help Books, Oakland, CA, 2022, 144 pp, ISBN: 9781684038787

Auteur: Chris Fradkin

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 11/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

The World Health Organization (2021) estimates that 4.6% of teens (15–19-year olds) have an anxiety disorder. These disorders place the teen at higher risk for social exclusion (Barzeva et al., 2021), compromised physical health (McWood et al., 2021), and risky health behaviors (Núñez-Regueiro & Núñez-Regueiro, 2021), as well as bullying (Holfeld & Mishna, 2021) and academic difficulties (Olivier et al., 2020). Author David A. Clark provides a buffer for this threat in The Anxious Thoughts Workbook for Teens. Grounded on the principles of Cognitive Behavioral Theory and Positive Psychology, this self-help program helps the adolescent reader understand, challenge, and accept their anxious thoughts, and through doing so, calm their anxious mind. …
Literatuur
go back to reference Binning, K. R., Cook, J. E., Greenaway, V. P., Garcia, J., Apfel, N., Sherman, D. K., & Cohen, G. L. (2021). Securing self‐integrity over time: Self‐affirmation disrupts a negative cycle between psychological threat and academic performance. Journal of Social Issues, 77(3), 801–823. https://doi.org/10.1111/josi.12461.CrossRef Binning, K. R., Cook, J. E., Greenaway, V. P., Garcia, J., Apfel, N., Sherman, D. K., & Cohen, G. L. (2021). Securing self‐integrity over time: Self‐affirmation disrupts a negative cycle between psychological threat and academic performance. Journal of Social Issues, 77(3), 801–823. https://​doi.​org/​10.​1111/​josi.​12461.CrossRef
go back to reference Clark, D. A. (2018). Controlling your mind: A workbook for depression, anxiety and obsessions. Hachette UK. Clark, D. A. (2018). Controlling your mind: A workbook for depression, anxiety and obsessions. Hachette UK.
go back to reference Clark, D. A. (2020). The negative thoughts workbook: CBT skills to overcome the repetitive worry, shame, and rumination that drive anxiety and depression. New Harbinger Publications. Clark, D. A. (2020). The negative thoughts workbook: CBT skills to overcome the repetitive worry, shame, and rumination that drive anxiety and depression. New Harbinger Publications.
go back to reference Clark, D. A. (2022). The anxious thoughts workbook for teens. New Harbinger Publications. Clark, D. A. (2022). The anxious thoughts workbook for teens. New Harbinger Publications.
go back to reference Seligman, M. E. (2002). Authentic happiness: Using the new positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment. Simon and Schuster. Seligman, M. E. (2002). Authentic happiness: Using the new positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment. Simon and Schuster.
go back to reference Smith, E. P., Yunes, M. A. M., & Fradkin, C. (2021). From prevention and intervention research to promotion of positive youth development: Implications for global research, policy and practice with ethnically diverse youth. In R. Dimistrova & N. Wiium (Eds.) Handbook of positive youth development (pp. 549–566). Springer: Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-70262-5_36 Smith, E. P., Yunes, M. A. M., & Fradkin, C. (2021). From prevention and intervention research to promotion of positive youth development: Implications for global research, policy and practice with ethnically diverse youth. In R. Dimistrova & N. Wiium (Eds.) Handbook of positive youth development (pp. 549–566). Springer: Cham. https://​doi.​org/​10.​1007/​978-3-030-70262-5_​36
Metagegevens
Titel
David A. Clark: The Anxious Thoughts Workbook for Teens
Instant Help Books, Oakland, CA, 2022, 144 pp, ISBN: 9781684038787
Auteur
Chris Fradkin
Publicatiedatum
22-07-2022
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 11/2022
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-022-01661-x