Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

17-06-2022 | ORIGINAL PAPER

Education and Mindfulness: an Early Buddhist Contribution to the Ongoing Dialog

Auteur: Bhikkhu Anālayo

Gepubliceerd in: Mindfulness | Uitgave 10/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

The ongoing dialog between education and mindfulness can benefit from taking into account the early Buddhist perspective on the role of mindfulness in facilitating learning. This perspective invites proceeding beyond the type of basic mindfulness practices in general use in the field of psychology to a more specific application by way of monitoring mental states and recognizing which of these hinder successful learning. In order to provide a background for a potential broadening of perspective on the potential of mindfulness in education, the article surveys relevant information from the early Buddhist discourses regarding what in ancient India was considered to be the appropriate mode of employing mindfulness for the sake of supporting and improving success in learning.
Literatuur
go back to reference Anālayo, Bh. (2010). The scope of free inquiry, according to the Vīmaṃsaka-sutta and its Madhyama-āgama parallel. Rivista di Studi Sudasiatici, 4, 7–20. Anālayo, Bh. (2010). The scope of free inquiry, according to the Vīmaṃsaka-sutta and its Madhyama-āgama parallel. Rivista di Studi Sudasiatici, 4, 7–20.
go back to reference Anālayo, Bh. (2019b). Mindfulness of breathing: A practice guide and translations. Windhorse Publications. Anālayo, Bh. (2019b). Mindfulness of breathing: A practice guide and translations. Windhorse Publications.
go back to reference Anālayo, Bh. (2022a). Developments in Buddhist meditation traditions: the interplay between theory and practice. Barre Center for Buddhist Studies. Anālayo, Bh. (2022a). Developments in Buddhist meditation traditions: the interplay between theory and practice. Barre Center for Buddhist Studies.
go back to reference Gnoli, R. (1978). The Gilgit manuscript of the Saṅghabhedavastu, being the 17th and last section of the Vinaya of the Mūlasarvāstivādin. Istituto Italiano per il Medio ed Estremo Oriente. Gnoli, R. (1978). The Gilgit manuscript of the Saṅghabhedavastu, being the 17th and last section of the Vinaya of the Mūlasarvāstivādin. Istituto Italiano per il Medio ed Estremo Oriente.
go back to reference Nhat Hanh, Th., & Weare, K. (2017). Happy teachers change the world: A guide to cultivating mindfulness in education. Parallax Press. Nhat Hanh, Th., & Weare, K. (2017). Happy teachers change the world: A guide to cultivating mindfulness in education. Parallax Press.
go back to reference Tripāṭhī, C. (1995). Ekottarāgama-Fragmente der Gilgit-Handschrift. Verlag für Orientalistische Fachpublikationen. Tripāṭhī, C. (1995). Ekottarāgama-Fragmente der Gilgit-Handschrift. Verlag für Orientalistische Fachpublikationen.
Metagegevens
Titel
Education and Mindfulness: an Early Buddhist Contribution to the Ongoing Dialog
Auteur
Bhikkhu Anālayo
Publicatiedatum
17-06-2022
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Mindfulness / Uitgave 10/2022
Print ISSN: 1868-8527
Elektronisch ISSN: 1868-8535
DOI
https://doi.org/10.1007/s12671-022-01921-8