Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-04-2014 | op onderzoek

Effectief overleggen

Gespreksprotocol getoetst in een zorgadviesteam

Auteur: Friedje Swart

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 2/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Overleggen in Amsterdamse zorgadviesteams verliepen niet altijd gestructureerd. Friedje Swart ontwikkelde een gespreksprotocol en testte dat op vier scholen. Met een goede gespreksleider leidt het protocol tot meer structuur en meer resultaat. En daarbij is de leerling dus beter geholpen.
Literatuur
go back to reference Onstenk, J. (2005). Geïntegreerd pedagogisch leren handelen. Een uitdaging voor opleiding en professionalisering van leraren. Haarlem: Hogeschool Inholland. Onstenk, J. (2005). Geïntegreerd pedagogisch leren handelen. Een uitdaging voor opleiding en professionalisering van leraren. Haarlem: Hogeschool Inholland.
go back to reference Strien, P. van (1986). Praktijk als wetenschap. Methodologie van het sociaal-wetenschappelijk handelen. Assen, Maastricht: Van Gorcum. Strien, P. van (1986). Praktijk als wetenschap. Methodologie van het sociaal-wetenschappelijk handelen. Assen, Maastricht: Van Gorcum.
go back to reference Swart, F. (2008). Interdisciplinair samenwerken in schoolverband. Over samenwerking tussen leerkrachten, begeleiders van leerlingen en hulpverleners in basis- en voortgezet onderwijs. Haarlem: Hogeschool Inholland. Swart, F. (2008). Interdisciplinair samenwerken in schoolverband. Over samenwerking tussen leerkrachten, begeleiders van leerlingen en hulpverleners in basis- en voortgezet onderwijs. Haarlem: Hogeschool Inholland.
go back to reference Swart, F. (2013). Effectief communiceren in zorgteams. Een gespreksprotocol voor interdisciplinair overleg op basisscholen in Amsterdam Nieuw West. Haarlem: Hogeschool Inholland. Swart, F. (2013). Effectief communiceren in zorgteams. Een gespreksprotocol voor interdisciplinair overleg op basisscholen in Amsterdam Nieuw West. Haarlem: Hogeschool Inholland.
Metagegevens
Titel
Effectief overleggen
Gespreksprotocol getoetst in een zorgadviesteam
Auteur
Friedje Swart
Publicatiedatum
01-04-2014
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 2/2014
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/s12459-014-0026-7