Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-09-2021 | Original Article

Embodiment and learning of abstract concepts (such as algebraic topology and regression to the mean)

Auteur: Arthur M. Glenberg

Gepubliceerd in: Psychological Research | Uitgave 8/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

This video is a proof of concept that ideas from embodied cognition can be used to understand how the brain and cognitive systems deal with very abstract concepts. The video teaches regression to the mean using three ideas. The first idea is directly related to embodied cognition: abstract concepts are grounded in perceptual, motor, and emotional systems by using successive levels of grounding within an extended procedure. The second idea is that this sort of grounding often requires formal instruction: a teacher needs to develop the sequence in which the concepts are grounded and the methods of grounding. That is, at least some abstract concepts are unlikely to be learned through an individual's unstructured interactions with the world. The third idea is that humans are hyper-social, thus making formal instruction possible. To the extent that the viewer learns the abstract concept of regression to the mean, then the video demonstrates how an embodied theory of abstract concepts could work.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Embodiment and learning of abstract concepts (such as algebraic topology and regression to the mean)
Auteur
Arthur M. Glenberg
Publicatiedatum
01-09-2021
Uitgeverij
Springer Berlin Heidelberg
Gepubliceerd in
Psychological Research / Uitgave 8/2022
Print ISSN: 0340-0727
Elektronisch ISSN: 1430-2772
DOI
https://doi.org/10.1007/s00426-021-01576-5