Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-07-2005 | Congresverslag

Hoe motiveer ik een (paro)patiënt?

Talking points in dentistry 2005

Auteur: Michel Walvis

Gepubliceerd in: Tandartspraktijk | Uitgave 7/2005

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

De tweede editie van dit door GlaxoSmithKline georganiseerde congres leek het te moeten doen zonder 'kernthema'. 'Hoe motiveer ik een (paro)patiënt?' was de basis onder de voordracht van prof.dr. Hugo de Bruyn. 'Een goede medische anamnese moet!' was de al vaak herhaalde dringende boodschap van prof.dr. L. Abraham-Inpijn, en Bruce Christopher was weer prominent aanwezig om de toehoorders inzicht te geven in de kunst van het omgaan met lastposten. Na afloop, fietsend in het voorjaarszonnetje, viel een kwartje. 'Het gaat om de beleving, oen!' knoopte de drie voordrachten aan elkaar. De Bruyn maakte duidelijk dat het zinvol is om met empathie en begrip te voorkomen dat de patiënt zich bestraft voelt en weerstand tegen de goedbedoelde boodschap opbouwt. Abraham-Inpijn liet voelen dat een door en door gedegen onderbouwing van een echt goed bedoeld advies toch kan struikelen over de wijze waarop die boodschap wordt gebracht en Christopher wist als entertrainer de psychologie achter de communicatie weer met een emmer vol humor gruwelijk duidelijk te maken.
Voor nu: Hugo de Bruyn.
Metagegevens
Titel
Hoe motiveer ik een (paro)patiënt?
Talking points in dentistry 2005
Auteur
Michel Walvis
Publicatiedatum
01-07-2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Tandartspraktijk / Uitgave 7/2005
Print ISSN: 0167-1685
Elektronisch ISSN: 1875-6808
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03072574