Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

18-04-2024 | Research

Impact of relative and absolute values on orienting attention in time

Auteurs: Jingjing Zhao, Yunfei Gao, Sicen Zhou, Chi Yan, Xiaoqian Hu, Fangxing Song, Saisai Hu, Yonghui Wang, Feng Kong

Gepubliceerd in: Psychological Research | Uitgave 5/2024

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Reward has been known to render the reward-associated stimulus more salient to block effective attentional orienting in space. However, whether and how reward influences goal-directed attention in time remains unclear. Here, we used a modified attentional cueing paradigm to explore the effect of reward on temporal attention, in which the valid targets were given a low monetary reward and invalid targets were given a high monetary reward. The results showed that the temporal cue validity effect was significantly smaller when the competitive reward structure was employed (Experiment 1), and we ruled out the possibility that the results were due to the practice effect (Experiment 2a) or a reward-promoting effect (Experiment 2b). When further strengthening the intensity of the reward from 1:10 to 1:100 (Experiment 3), we found a similar pattern of results to those in Experiment 1. These results suggest that reward information which was based on relative instead of absolute values can weaken, but not reverse, the orienting attention in time.
Literatuur
go back to reference Kahneman, D. (1973). Attention and effort (Vol. 1063). Prentice Hall. Kahneman, D. (1973). Attention and effort (Vol. 1063). Prentice Hall.
go back to reference Theeuwes, J., Kramer, A. F., Hahn, S., & Irwin, D. E. (1998). Our eyes do not always go where we want them to go: Capture of the eyes by new objects. Psychological Science, 9(5), 379–385.CrossRef Theeuwes, J., Kramer, A. F., Hahn, S., & Irwin, D. E. (1998). Our eyes do not always go where we want them to go: Capture of the eyes by new objects. Psychological Science, 9(5), 379–385.CrossRef
Metagegevens
Titel
Impact of relative and absolute values on orienting attention in time
Auteurs
Jingjing Zhao
Yunfei Gao
Sicen Zhou
Chi Yan
Xiaoqian Hu
Fangxing Song
Saisai Hu
Yonghui Wang
Feng Kong
Publicatiedatum
18-04-2024
Uitgeverij
Springer Berlin Heidelberg
Gepubliceerd in
Psychological Research / Uitgave 5/2024
Print ISSN: 0340-0727
Elektronisch ISSN: 1430-2772
DOI
https://doi.org/10.1007/s00426-024-01965-6