Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

06-10-2016 | Book Review

Jennifer W. Shewmaker: Sexualized Media Messages and Our Children: Teaching Kids to be Smart Critics and Consumers

Praeger, Santa Barbara, CA, 2015, 182 pp, ISBN: 978-1-4408-3333-5

Auteur: Allison Scarlott

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 12/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In Sexualized Media Messages and Our Children: Teaching Kids to Be Smart Critics and Consumers, Jennifer W. Shewmaker examines the influence and impact that sexualized media messages have on children in today’s world. Specifically, Shewmaker analyzes how sexualized messages and images affect children’s development, analytical skills, and self-perspective. She argues that the recent technological advances and trends in entertainment have increased children’s access to sexualized messages and, consequently, have instilled in children’s minds that their value depends on their sexual prowess and appeal. The author bolsters this argument with a variety of research, real-life examples, and strategies that allow parents and professionals to interact with children in ways that can mitigate the negative effect of sexualized media messages. …
Literatuur
go back to reference Ferguson, C. J., Muñoz, M. E., Garza, A., & Galindo, M. (2014). Concurrent and prospective analyses of peer, television and social media influences on body dissatisfaction, eating disorder symptoms and life satisfaction in adolescent girls. Journal of Youth and Adolescence, 43(1), 1–14.CrossRefPubMed Ferguson, C. J., Muñoz, M. E., Garza, A., & Galindo, M. (2014). Concurrent and prospective analyses of peer, television and social media influences on body dissatisfaction, eating disorder symptoms and life satisfaction in adolescent girls. Journal of Youth and Adolescence, 43(1), 1–14.CrossRefPubMed
go back to reference Michael, S. L., Wentzel, K., Elliott, M. N., Dittus, P. J., Kanouse, D. E., Wallander, J. L., et al. (2014). Parental and peer factors associated with body image discrepancy among fifth-grade boys and girls. Journal of Youth and Adolescence, 43(1), 15–29.CrossRefPubMed Michael, S. L., Wentzel, K., Elliott, M. N., Dittus, P. J., Kanouse, D. E., Wallander, J. L., et al. (2014). Parental and peer factors associated with body image discrepancy among fifth-grade boys and girls. Journal of Youth and Adolescence, 43(1), 15–29.CrossRefPubMed
Metagegevens
Titel
Jennifer W. Shewmaker: Sexualized Media Messages and Our Children: Teaching Kids to be Smart Critics and Consumers
Praeger, Santa Barbara, CA, 2015, 182 pp, ISBN: 978-1-4408-3333-5
Auteur
Allison Scarlott
Publicatiedatum
06-10-2016
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 12/2016
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-016-0583-2