Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Journal of Autism and Developmental Disorders

Uitgave 10/2007

Inhoudsopgave (23 Artikelen)

Empathizing and Systemizing in Adults with and without Autism Spectrum Conditions: Cross-Cultural Stability

  • Original paper

Akio Wakabayashi, Simon Baron-Cohen, Tokio Uchiyama, Yuko Yoshida, Miho Kuroda, Sally Wheelwright

Vicarious Futurity in Autism and Childhood Dementia

  • Original paper

Michelle G. Wong, Sandra A. Heriot

Social Skills Development in Children with Autism Spectrum Disorders: A Review of the Intervention Research

  • Original Paper

Susan Williams White, Kathleen Keonig, Lawrence Scahill

Access to Care for Autism-Related Services

  • Original paper

Kathleen C. Thomas, Alan R. Ellis, Carolyn McLaurin, Julie Daniels, Joseph P. Morrissey

The Impact of Meaning and Dimensionality on Copying Accuracy in Individuals with Autism

  • Original Paper

Elizabeth Sheppard, Danielle Ropar, Peter Mitchell

Poor Facial Affect Recognition Among Boys with Duchenne Muscular Dystrophy

  • Original Paper

V. J. Hinton, R. J. Fee, D. C. De Vivo, E. Goldstein

Hyperserotonemia in Adults with Autistic Disorder

  • Original Paper

Dubravka Hranilovic, Zorana Bujas-Petkovic, Renata Vragovic, Tomislav Vuk, Karlo Hock, Branimir Jernej

Trends in Special Education Code Assignment for Autism: Implications for Prevalence Estimates

  • Original Paper

Hélène Ouellette-Kuntz, Helen Coo, Jennifer E. V. Lloyd, Liza Kasmara, Jeanette J. A. Holden, M. E. Suzanne Lewis

Factor Analysis of the Aberrant Behavior Checklist in Individuals with Autism Spectrum Disorders

  • Original Paper

Jason Brinkley, Laura Nations, Ruth K. Abramson, Alicia Hall, Harry H. Wright, Robin Gabriels, John R. Gilbert, Margaret A. O. Pericak-Vance, Michael L. Cuccaro

Social Skills Training for Adolescents with Asperger Syndrome and High-Functioning Autism

  • Original Paper

Jeanie Tse, Jack Strulovitch, Vicki Tagalakis, Linyan Meng, Eric Fombonne

Sibling Interaction of Children with Autism: Development Over 12 Months

  • Original Paper

Fiona Knott, Charlie Lewis, Tim Williams

Differential Diagnosis of Hispanic Children Referred for Autism Spectrum Disorders: Complex Issues

  • Original Paper

Terry Overton, Cheryl Fielding, Roman Garcia de Alba

Brief Report: Can You See What is Not There? Low-level Auditory–visual Integration in Autism Spectrum Disorder

  • Open Access
  • Brief Report

Maarten J. van der Smagt, Herman van Engeland, Chantal Kemner

Did Hans Asperger (1906–1980) have Asperger Syndrome?

  • Letter to the Editor

Viktoria Lyons, Michael Fitzgerald

Asperger (1906–1980) and Kanner (1894–1981), the two pioneers of autism

  • Letter to the Editor

Viktoria Lyons, Michael Fitzgerald

Consulting Editors

  • Acknowledgements