Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Journal of Autism and Developmental Disorders

Uitgave 9/2013

Inhoudsopgave (24 Artikelen)

Acquisition of Multiple Questions in the Context of Social Conversation in Children with Autism

  • Original Paper

Rebecca A. Doggett, Anna M. Krasno, Lynn Kern Koegel, Robert L. Koegel

Head Circumferences in Twins With and Without Autism Spectrum Disorders

  • Original Paper

Wendy Froehlich, Sue Cleveland, Andrea Torres, Jennifer Phillips, Brianne Cohen, Tiffany Torigoe, Janet Miller, Angie Fedele, Jack Collins, Karen Smith, Linda Lotspeich, Lisa A. Croen, Sally Ozonoff, Clara Lajonchere, Judith K. Grether, Joachim Hallmayer

ERP Correlates of Recognition Memory in Autism Spectrum Disorder

  • Original Paper

Esha Massand, Dermot M. Bowler, Laurent Mottron, Anthony Hosein, Boutheina Jemel

Residual Difficulties with Categorical Induction in Children with a History of Autism

  • Original Paper

Letitia R. Naigles, Elizabeth Kelley, Eva Troyb, Deborah Fein

New Interview and Observation Measures of the Broader Autism Phenotype: Impressions of Interviewee Measure

  • Original Paper

A. Pickles, J. R. Parr, M. L. Rutter, M. V. De Jonge, S. Wallace, A. S. Le Couteur, H. van Engeland, K. Wittemeyer, H. McConachie, B. Roge, C. Mantoulan, L. Pedersen, T. Isager, F. Poustka, S. Bolte, P. Bolton, E. Weisblatt, J. Green, K. Papanikolaou, A. J. Bailey

Gender Differences When Parenting Children with Autism Spectrum Disorders: A Multilevel Modeling Approach

  • Original Paper

Leah Jones, Vasiliki Totsika, Richard P. Hastings, Michael A. Petalas

Recognition of Facial Expressions and Prosodic Cues with Graded Emotional Intensities in Adults with Asperger Syndrome

  • Original Paper

Hirokazu Doi, Takashi X. Fujisawa, Chieko Kanai, Haruhisa Ohta, Hideki Yokoi, Akira Iwanami, Nobumasa Kato, Kazuyuki Shinohara

Improving Socialization for High School Students with ASD by Using Their Preferred Interests

  • Original Paper

Robert Koegel, Sunny Kim, Lynn Koegel, Ben Schwartzman

The Role of Attention in the Academic Attainment of Children with Autism Spectrum Disorder

  • Original Paper

Tamara May, Nicole Rinehart, John Wilding, Kim Cornish

Feeding Problems and Nutrient Intake in Children with Autism Spectrum Disorders: A Meta-analysis and Comprehensive Review of the Literature

  • Original Paper

William G. Sharp, Rashelle C. Berry, Courtney McCracken, Nadrat N. Nuhu, Elizabeth Marvel, Celine A. Saulnier, Ami Klin, Warren Jones, David L. Jaquess

Use of an iPad Play Story to Increase Play Dialogue of Preschoolers with Autism Spectrum Disorders

  • Original Paper

Linda C. Murdock, Jennifer Ganz, Jessica Crittendon

The Association Between Therapeutic Horseback Riding and the Social Communication and Sensory Reactions of Children with Autism

  • Original Paper

Sandra C. Ward, Kelly Whalon, Katrina Rusnak, Kimberly Wendell, Nancy Paschall

Brief Report: Childhood Disintegrative Disorder as a Likely Manifestation of Vitamin B12 Deficiency

  • Brief Report

Savita Malhotra, B. N. Subodh, Preeti Parakh, Sanjay Lahariya

Brief Report: Examining Driving Behavior in Young Adults with High Functioning Autism Spectrum Disorders: A Pilot Study Using a Driving Simulation Paradigm

  • Brief Report

Bryan Reimer, Ronna Fried, Bruce Mehler, Gagan Joshi, Anela Bolfek, Kathryn M. Godfrey, Nan Zhao, Rachel Goldin, Joseph Biederman

Brief Report: Is Cognitive Rehabilitation Needed in Verbal Adults with Autism? Insights from Initial Enrollment in a Trial of Cognitive Enhancement Therapy

  • Brief Report

Shaun M. Eack, Amber L. Bahorik, Susan S. Hogarty, Deborah P. Greenwald, Maralee Y. Litschge, Carla A. Mazefsky, Nancy J. Minshew

Asperger’s in the Holmes Family

  • Letter to the Editor

Eric L. Altschuler