Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Journal of Youth and Adolescence

Uitgave 8/2021

Inhoudsopgave (17 Artikelen)

Exclusionary School Discipline and Delinquent Outcomes: A Meta-Analysis

  • Empirical Research

Julie Gerlinger, Samantha Viano, Joseph H. Gardella, Benjamin W. Fisher, F. Chris Curran, Ethan M. Higgins

Teen Dating Relationships: How Daily Disagreements are Associated with Relationship Satisfaction

  • Empirical Research

Emily-Helen Todorov, Alison Paradis, Natacha Godbout

Risk and Protective Factors for Adolescent Relationship Abuse across Different Sexual and Gender Identities

  • Empirical Research

Ida F. Stroem, Kimberly Goodman, Kimberly J. Mitchell, Michele L. Ybarra

Affective Development from Middle Childhood to Late Adolescence: Trajectories of Mean-Level Change in Negative and Positive Affect

  • Empirical Research

Julianne M. Griffith, Hannah M. Clark, Dustin A. Haraden, Jami F. Young, Benjamin L. Hankin

Longitudinal Discrepancy in Adolescent Aggressive Behavior Problems: Differences by Reporter and Contextual Factors

  • Empirical Research

Panpan Yang, Gabriel L. Schlomer, Melissa A. Lippold, Mark E. Feinberg

The Role of Aggressive Peer Norms in Elementary School Children’s Perceptions of Classroom Peer Climate and School Adjustment

  • Open Access
  • Empirical Research

Lydia Laninga-Wijnen, Yvonne H. M. van den Berg, Tim Mainhard, Antonius H. N. Cillessen

The Co-development of Friends’ Delinquency with Adolescents’ Delinquency and Short-term Mindsets: The Moderating Role of Co-Offending

  • Open Access
  • Empirical Research

Ivy N. Defoe, Jean-Louis van Gelder, Denis Ribeaud, Manuel Eisner

Daily Identity Dynamics in Adolescence Shaping Identity in Emerging Adulthood: An 11-Year Longitudinal Study on Continuity in Development

  • Open Access
  • Empirical Research

Andrik I. Becht, Stefanie A. Nelemans, Susan J. T. Branje, Wilma A. M. Vollebergh, Wim H. J. Meeus

Attachment and the Development of Depressive Symptoms in Adolescence: The Role of Regulating Positive and Negative Affect

  • Open Access
  • Empirical Research

Martine W. F. T. Verhees, Chloë Finet, Sien Vandesande, Margot Bastin, Patricia Bijttebier, Nadja Bodner, Tanya Van Aswegen, Magali Van de Walle, Guy Bosmans

Longitudinal Bidirectional Relations among Parenting Quality, Parenting Stress, and Child Functioning in HIV-affected Families

  • Empirical Research

Nada M. Goodrum, Lisa P. Armistead, Katherine Masyn, Marya Schulte, Debra A. Murphy

Negative Inferential Style Mediates the Association between Racial Identity and Depressive Symptoms among African American Adolescents

  • Empirical Research

Amber A. Graham, Naoise Mac Giollabhui, Allison Stumper, Lyn Y. Abramson, Lauren B. Alloy