Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

14-03-2016 | Book Review

Kimberly L. Wilkerson, Aaron B. T. Perzigian, and Jill K. Schurr: Promoting Social Skills in the Inclusive Classroom

The Guilford Press, New York, NY, 2013, 190 pp, ISBN: 9781462511716

Auteur: Carly Paige Werner

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 5/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In Promoting Social Skills in the Inclusive Classroom, Kimberly L. Wilkerson and colleagues analyze the role of social competence in academic achievement and describe evidence-based approaches found to be effective in inclusive classroom settings at school-wide levels. The book’s purpose is to provide educators with a number of different strategies for instruction and intervention to effectively improve the level of social competence in their elementary students both with and without disabilities. This book is an important source of information for teachers in the current school system, particularly those educating in inclusive classroom settings. …
Literatuur
go back to reference Bowers, E. P., Geldhof, G. J., Johnson, S. K., Lerner, J. V., & Lerner, R. M. (2014). Special issue introduction: Thriving across the adolescent years: A view of the issues. Journal of Youth and Adolescence, 43(6), 859–868.CrossRefPubMed Bowers, E. P., Geldhof, G. J., Johnson, S. K., Lerner, J. V., & Lerner, R. M. (2014). Special issue introduction: Thriving across the adolescent years: A view of the issues. Journal of Youth and Adolescence, 43(6), 859–868.CrossRefPubMed
go back to reference Caprara, G. V., Kanacri, B. P. L., Zuffianò, A., Gerbino, M., & Pastorelli, C. (2015). Why and how to promote adolescents’ prosocial behaviors: Direct, mediated and moderated effects of the CEPIDEA school-based program. Journal of Youth and Adolescence, 44(12), 2211–2229.CrossRefPubMed Caprara, G. V., Kanacri, B. P. L., Zuffianò, A., Gerbino, M., & Pastorelli, C. (2015). Why and how to promote adolescents’ prosocial behaviors: Direct, mediated and moderated effects of the CEPIDEA school-based program. Journal of Youth and Adolescence, 44(12), 2211–2229.CrossRefPubMed
go back to reference Chase, P. A., Hilliard, L. J., Geldhof, G. J., Warren, D. J., & Lerner, R. M. (2014). Academic achievement in the high school years: The changing role of school engagement. Journal of Youth and Adolescence, 43(6), 884–896.CrossRefPubMed Chase, P. A., Hilliard, L. J., Geldhof, G. J., Warren, D. J., & Lerner, R. M. (2014). Academic achievement in the high school years: The changing role of school engagement. Journal of Youth and Adolescence, 43(6), 884–896.CrossRefPubMed
go back to reference Guo, S., Wu, Q., Smokowski, P. R., Bacallao, M., Evans, C. B., & Cotter, K. L. (2015). A longitudinal evaluation of the positive action program in a low-income, racially diverse, rural county: Effects on self-esteem, school hassles, aggression, and internalizing symptoms. Journal of Youth and Adolescence, 44(12), 2337–2358.CrossRefPubMed Guo, S., Wu, Q., Smokowski, P. R., Bacallao, M., Evans, C. B., & Cotter, K. L. (2015). A longitudinal evaluation of the positive action program in a low-income, racially diverse, rural county: Effects on self-esteem, school hassles, aggression, and internalizing symptoms. Journal of Youth and Adolescence, 44(12), 2337–2358.CrossRefPubMed
go back to reference Levesque, R. J. (2015). Adolescence, discrimination, and the law: Addressing dramatic shifts in equality jurisprudence. New York, NY: New York University Press. Levesque, R. J. (2015). Adolescence, discrimination, and the law: Addressing dramatic shifts in equality jurisprudence. New York, NY: New York University Press.
Metagegevens
Titel
Kimberly L. Wilkerson, Aaron B. T. Perzigian, and Jill K. Schurr: Promoting Social Skills in the Inclusive Classroom
The Guilford Press, New York, NY, 2013, 190 pp, ISBN: 9781462511716
Auteur
Carly Paige Werner
Publicatiedatum
14-03-2016
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 5/2016
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-016-0452-z