Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

12-11-2018 | LETTER TO THE EDITOR

Mindfulness and Memory in Early Buddhism: a Response to Ven. Anālayo

Auteur: Lobsang Rapgay

Gepubliceerd in: Mindfulness | Uitgave 3/2019

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In his commentary, “Once Again on Mindfulness and Memory in Early Buddhism,” Ven. Anālayo (2018) acknowledges that the early Buddhist Pali canons and later commentaries associate sati/mindfulness with memory (page 1, para 1). Yet, he vociferously argues against any role for remembering/memory and in particular long-term memory in sati/mindfulness. According to him, sati/mindfulness is the sole practice of being fully present each moment to the inhalation and exhalation of the breath. …
Literatuur
go back to reference Anālayo, Bhikkhu. (2018). Once again on mindfulness and memory in Early Buddhism. Mindfulness, 9, 1–6. Anālayo, Bhikkhu. (2018). Once again on mindfulness and memory in Early Buddhism. Mindfulness, 9, 1–6.
go back to reference Bodhi, B. (2011). What does mindfulness really mean? A canonical perspective. Contemporary Buddhism, 12(1), 19–39.CrossRef Bodhi, B. (2011). What does mindfulness really mean? A canonical perspective. Contemporary Buddhism, 12(1), 19–39.CrossRef
go back to reference Karpicke, J. D., & Roediger, H. L. (2008). The critical importance of retrieval for learning. Science, 319(5865), 966–968.CrossRefPubMed Karpicke, J. D., & Roediger, H. L. (2008). The critical importance of retrieval for learning. Science, 319(5865), 966–968.CrossRefPubMed
go back to reference Sharf, R. H. (2015). Is mindfulness Buddhist? (and why it matters). Transcultural Psychiatry, 52(4), 470–484.CrossRefPubMed Sharf, R. H. (2015). Is mindfulness Buddhist? (and why it matters). Transcultural Psychiatry, 52(4), 470–484.CrossRefPubMed
go back to reference Thera, N. (1986). The power of mindfulness: an inquiry into the scope of bare attention and the principal sources of its strength. Kandy: Buddhist Publication Society. Thera, N. (1986). The power of mindfulness: an inquiry into the scope of bare attention and the principal sources of its strength. Kandy: Buddhist Publication Society.
Metagegevens
Titel
Mindfulness and Memory in Early Buddhism: a Response to Ven. Anālayo
Auteur
Lobsang Rapgay
Publicatiedatum
12-11-2018
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Mindfulness / Uitgave 3/2019
Print ISSN: 1868-8527
Elektronisch ISSN: 1868-8535
DOI
https://doi.org/10.1007/s12671-018-1033-x