Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2025 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5. Module 2: Samen nadenken over trauma en veerkracht

Auteurs : Leony Coppens, Carina van Kregten

Gepubliceerd in: Traumasensitief opvoeden en begeleiden: een training voor opvoeders

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

  • Ga in gesprek over wat de deelnemers al weten over trauma bij kinderen.
  • Zorg dat de deelnemers bedenken welke ingrijpende gebeurtenissen het kind waar zij voor zorgen heeft meegemaakt.
  • Zorg dat de deelnemers zich bewust worden van de impact van die ervaringen.
  • Laat de deelnemers reflecteren op de invloed van de ervaringen van hun kind op hun eigen welzijn.
  • Help de deelnemers zich meer bewust te worden van wat hun eigen veerkracht versterkt.
  • Help de deelnemers zich bewust te worden van de impact die trauma heeft op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Module 2: Samen nadenken over trauma en veerkracht
Auteurs
Leony Coppens
Carina van Kregten
Copyright
2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-3045-4_5