Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2025 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. Module 4: Werken aan een veilige basis

Auteurs : Leony Coppens, Carina van Kregten

Gepubliceerd in: Traumasensitief opvoeden en begeleiden: een training voor opvoeders

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

  • Help de deelnemers begrijpen hoe fysieke veiligheid verschilt van psychische veiligheid.
  • Help de deelnemers zich bewust te worden van de relatie tussen sensitiviteit en responsiviteit bij het ontwikkelen van een gehechtheidsrelatie.
  • Introduceer het concept van ‘de cirkel van veiligheid’.
  • Help de deelnemers zich bewust te worden van hechtingsgedrag (veiligheid zoeken) en exploratiegedrag (ontdekken).
  • Introduceer het concept van ‘missignalen’. Help de deelnemers zich er bewust van te worden wanneer er mogelijk sprake is van missignalen.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Voetnoten
1
Dit voorbeeld is vrij gebaseerd op het artikel ‘Gehechtheidstheorie in de orthopedagogische.
praktijk: Nieuwe ontwikkelingen en vertaalslag naar het klinische handelen’ (Guy Bosmans e. a. (2022). In: PEDAGOGIEK 42. 3, 338–362.
 
Metagegevens
Titel
Module 4: Werken aan een veilige basis
Auteurs
Leony Coppens
Carina van Kregten
Copyright
2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-3045-4_7