Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2014 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5. Oorzaak of stimulus?

Auteur : Jelle Kapitein

Gepubliceerd in: Van etiket naar diagnose

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Om het ontstaan van disfuncties met pijnlijke symptomen te begrijpen hebben we een verklarend perspectief nodig. Om in alle meewegende factoren de oorzaak van de stimuli te kunnen scheiden ploegen we verder op vier velden. We verkennen het genetische, het psychosociale, het ergonomische en het mechanische veld van houding en beweging. Op basis van de literatuur lijkt de goede houding op het mechanische veld in aanmerking te komen als oorzaak. Daar schieten we echter weinig mee op, omdat de definitie van een goede houding ontbreekt. We komen tot de ontnuchterende conclusie dat een verklarend perspectief voor het ontstaan van disfuncties in het steun- en bewegingsapparaat niet bestaat.
Metagegevens
Titel
Oorzaak of stimulus?
Auteur
Jelle Kapitein
Copyright
2014
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0653-4_5