Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-05-2008 | Book Review

P. Kluth and L. Chandler-Olcott, A Land We Can Share: Teaching Literacy to Students with Autism

Paul H. Brookes Publishing Company, Baltimore, MD, 2008, 248 pp., $24.95 (paper), ISBN 978-1-55766-855-4

Auteur: Elena L. Grigorenko

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 5/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Children with autism spectrum disorders (ASD) constitute a substantial percentage of children who qualify for special educational services and accommodations. Specifically, in 1995, ∼0.6% (or 25,487) of children aged 6–21 receiving educational services were served under the category of ASD, and this number increases every year (1.9% or 118,846, 2.3% or 141,142, and 2.7% or 166,424 in 2002–2004, respectively). Literacy and numeracy form two major domains of skills that need to be mastered during the school career of any child. Thus, given that the field realized long ago that children with ASD learn differently, one would expect to find a substantial amount of literature on how these two major groups of competencies can be taught so that they can be mastered successfully by children with ASD. Well, this expectation is wrong, unfortunately. The number of empirical (and theoretical, for what it is worth!) publications on ASD and literacy and numeracy acquisition is very limited. The field, at this stage, does not have a clear idea of how children with ASD learn to read and do math, and does not offer a repertoire of pedagogical approaches and techniques that can be used by educators who deal with children with ASD in their inclusive or special programs. …
Metagegevens
Titel
P. Kluth and L. Chandler-Olcott, A Land We Can Share: Teaching Literacy to Students with Autism
Paul H. Brookes Publishing Company, Baltimore, MD, 2008, 248 pp., $24.95 (paper), ISBN 978-1-55766-855-4
Auteur
Elena L. Grigorenko
Publicatiedatum
01-05-2008
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 5/2008
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-008-0562-x