Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-10-2010 | Book Review

Pamela J. Wolfberg: Play and Imagination in Children with Autism (2nd ed.)

Teachers College Press, New York 10027, Autism Asperger Publishing Company, Kansas, 2009, 202 pp., ISBN 978-0-8077-4941-8. (Paper)

Auteur: Sheila Christopher

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 10/2010

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In the words of Wolfberg herself, “Paucity of play is a distinct characteristic of autism, one not easily disentangled from social, cognitive, and effective aspects of the disorder”. In many ways Play & Imagination in Children with Autism, Second Edition, by Pamela J. Wolfberg, is an interesting book. It focuses on merging theory and practice through the use of the integrated play group model. “Integrated Play Groups” model is a method of teaching play skills to autistic children. Wolfberg bases her insights on personal studies she conducted over a period of time. Children with autism tend to have difficulty coordinating play initiations without guidance. This model is designed to facilitate the development of play and social groups for children with autism. The pivotal role that play skills hold in the social and linguistic world of the child with autism has been very sensitively brought out through the pages of the book. The book based on an award winning research sheds new light on theory and practice, examining the complex problems children with autism face in social interaction, communication and imagination. …
Metagegevens
Titel
Pamela J. Wolfberg: Play and Imagination in Children with Autism (2nd ed.)
Teachers College Press, New York 10027, Autism Asperger Publishing Company, Kansas, 2009, 202 pp., ISBN 978-0-8077-4941-8. (Paper)
Auteur
Sheila Christopher
Publicatiedatum
01-10-2010
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 10/2010
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-009-0871-8