Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

02-01-2021 | Original Paper

Predicting Parent Reactions at Diagnostic Disclosure Sessions for Autism

Auteurs: Emily Anderberg, Mikle South

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 10/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Receiving a diagnosis of autism for their child can be a pivotal moment for parents, yet there is little research about how providers can predict parent reactions and adjust their feedback. We investigated factors related to parent reactions during the disclosure session using interviews with providers (n = 6), a parent focus group (n = 10), and a mixed-methods survey of parents (n = 189) of recently diagnosed children. Parents’ prior knowledge of autism and anxiety about diagnosis predicted emotional reactions and readiness for next steps. Families anxious about receiving a diagnosis are most in need of information but may leave the session feeling lost and unprepared. Providers can promote positive emotional reactions for parents and prevent confusion by increasing their own positivity, warmth, respect, clarity, and confidence.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Metagegevens
Titel
Predicting Parent Reactions at Diagnostic Disclosure Sessions for Autism
Auteurs
Emily Anderberg
Mikle South
Publicatiedatum
02-01-2021
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 10/2021
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-020-04817-5