Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

17-09-2019 | Responses to "Advancing quality‑of‑life research by deepening our understanding of response shift" by Bruce D. Rapkin & Carolyn E. Schwartz

Relating response shift and cognitive appraisal to measurement validation

Auteur: Richard Sawatzky

Gepubliceerd in: Quality of Life Research | Uitgave 10/2019

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Rapkin and Schwartz draw attention to “cognitive appraisal” as foundational to understanding response shift. Their argument is grounded in the theoretical premise that response shift arises from a process of cognitive change in how people interpret and respond to items for measuring quality of life and other patient-reported outcomes. In this invited response, I relate the notion of cognitive appraisal to theoretical perspectives of measurement validity that focus on inferences, actions, and decisions made on measurement scores [1]. From this point of view, response shift research on cognitive appraisal can be viewed as a form of measurement validity evidence, where the goal is to arrive at justifiable inferences about the meaning of variability in longitudinal change of measurement scores [2]. I conclude with a discussion of methods for examining individual differences in response shift, including a novel approach that involves the use of latent class models. …
Literatuur
1.
go back to reference Zumbo, B. D., & Chan, E. K. H. (2014). Validity and validation in social, behavioral, and health sciences. New York: Springer.CrossRef Zumbo, B. D., & Chan, E. K. H. (2014). Validity and validation in social, behavioral, and health sciences. New York: Springer.CrossRef
2.
go back to reference Sawatzky, R., Sajobi, T. T., Brahmbhatt, R., Chan, E. K., Lix, L., & Zumbo, B. D. (2017). Longitudinal change in response processes: A response shift perspective. In B. D. Zumbo & A. M. Hubley (Eds.), Understanding and investigating response processes in validation research (pp. 251–276). New York: Springer.CrossRef Sawatzky, R., Sajobi, T. T., Brahmbhatt, R., Chan, E. K., Lix, L., & Zumbo, B. D. (2017). Longitudinal change in response processes: A response shift perspective. In B. D. Zumbo & A. M. Hubley (Eds.), Understanding and investigating response processes in validation research (pp. 251–276). New York: Springer.CrossRef
3.
go back to reference Messick, S. (1989). Validity. In R. L. Linn (Ed.), Educational measurement (3rd ed., pp. 13–103). New York: Macmillan Publishing Co Inc. Messick, S. (1989). Validity. In R. L. Linn (Ed.), Educational measurement (3rd ed., pp. 13–103). New York: Macmillan Publishing Co Inc.
4.
go back to reference Hubley, A. M., & Zumbo, B. D. (2017). Response processes in the context of validity: Setting the stage. In B. D. Zumbo & A. M. Hubley (Eds.), Understanding and investigating response processes in validation research (pp. 1–12). New York: Springer. Hubley, A. M., & Zumbo, B. D. (2017). Response processes in the context of validity: Setting the stage. In B. D. Zumbo & A. M. Hubley (Eds.), Understanding and investigating response processes in validation research (pp. 1–12). New York: Springer.
5.
go back to reference Barofsky, I. (2012). Quality its definition and measurement as applied to the medically ill. New York: Springer. Barofsky, I. (2012). Quality its definition and measurement as applied to the medically ill. New York: Springer.
Metagegevens
Titel
Relating response shift and cognitive appraisal to measurement validation
Auteur
Richard Sawatzky
Publicatiedatum
17-09-2019
Uitgeverij
Springer International Publishing
Gepubliceerd in
Quality of Life Research / Uitgave 10/2019
Print ISSN: 0962-9343
Elektronisch ISSN: 1573-2649
DOI
https://doi.org/10.1007/s11136-019-02276-9