Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-04-2010 | Book Review

Ryan Moore: Sells Like Teen Spirit: Music Youth Culture and Social Crisis

New York University Press, New York, 2009, pp 275, ISBN: 978-0-8147-5747-5

Auteur: Douglas N. Evans

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 4/2010

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Music is a dominant part of youth culture that influences the style, identity, and sense of community among young people. Since the advent of rock ‘n’ roll in the 1950s, countless offshoots of rock have burgeoned and evolved, appealing to youth and spawning sounds and images in response to social and cultural shifts. In his book Sells Like Teen Spirit: Music Youth Culture and Social Crisis, Ryan Moore brilliantly situates the histories of several musical styles within the political, economic, and social changes that lead to the development of an assortment of rock subgenres. Moore’s engaging book is for scholars of youth culture, pop culture, and any who are interested in music history. …
Literatuur
go back to reference Bennett, A. (2000). Popular music and youth culture: Music, identity and place. New York: Palgrave Macmillan. Bennett, A. (2000). Popular music and youth culture: Music, identity and place. New York: Palgrave Macmillan.
go back to reference Hebdige, D. (1979). Subculture: The meaning of style. London: Methuen & Co.CrossRef Hebdige, D. (1979). Subculture: The meaning of style. London: Methuen & Co.CrossRef
go back to reference Kruse, H. (1993). Subcultural identity in alternative music culture. Popular Music, 12(1), 33–41.CrossRef Kruse, H. (1993). Subcultural identity in alternative music culture. Popular Music, 12(1), 33–41.CrossRef
go back to reference Nuzum, E. (2001). Parental advisory: Music censorship in America. New York: Harper. Nuzum, E. (2001). Parental advisory: Music censorship in America. New York: Harper.
go back to reference Prato, G. (2009). Grunge is dead: The oral history of Seattle rock music. Toronto: ECW Press. Prato, G. (2009). Grunge is dead: The oral history of Seattle rock music. Toronto: ECW Press.
go back to reference Spicer, A. (2006). A rough guide to punk. New York: Rough Guides Ltd. Spicer, A. (2006). A rough guide to punk. New York: Rough Guides Ltd.
Metagegevens
Titel
Ryan Moore: Sells Like Teen Spirit: Music Youth Culture and Social Crisis
New York University Press, New York, 2009, pp 275, ISBN: 978-0-8147-5747-5
Auteur
Douglas N. Evans
Publicatiedatum
01-04-2010
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 4/2010
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-010-9505-x