Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

30-09-2019 | Original Paper

Sentiment Analysis in Children with Neurodevelopmental Disorders in an Ingroup/Outgroup Setting

Auteurs: E. Vaucheret Paz, M. Martino, M. Hyland, M. Corletto, C. Puga, M. Peralta, N. Deltetto, T. Kuhlmann, D. Cavalié, M. Leist, B. Duarte, I. Lascombes

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 1/2020

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

People punish transgressors with different intensity depending if they are members of their group or not. We explore this in a cross-sectional analytical study with paired samples in children with developmental disorders who watched two videos and expressed their opinion. In Video-1, a football-player from the participant’s country scores a goal with his hand. In Video-2, a player from another country does the same against the country of the participant. Each subject watched the two videos and their answers were compared. The autism spectrum disorder (ASD) group showed negative feelings in Video 1 (M = − .1; CI 95% − .51 to .31); and in Video 2 (M = − .43; CI 95% .77 to − .09; t(8) = 1.64, p = .13), but the attention deficit hyperactivity disorder, learning disabilities, intellectual disability groups showed positive opinion in Video-1 and negative in Video-2. This suggests that children with ASD respect rules regardless of whether those who break them belong or not to their own group, possibly due to lower degrees of empathy.
Literatuur
go back to reference Abreu, N., Argollo, N., Oliveira, F., Cardoso, A. L., Bueno, J. L. O., & Xavier, G. (2013). Semantic and phonologic verbal fluency tests for adolescents with ADHD. Clinical Neuropsychiatry: Journal of Treatment Evaluation,10(2), 63–71. Abreu, N., Argollo, N., Oliveira, F., Cardoso, A. L., Bueno, J. L. O., & Xavier, G. (2013). Semantic and phonologic verbal fluency tests for adolescents with ADHD. Clinical Neuropsychiatry: Journal of Treatment Evaluation,10(2), 63–71.
go back to reference Burnap, P., Williams, M. L., Sloan, L., Rana, O., Housley, W., Edwards, A., … Voss, A. (2014). Tweeting the terror: modelling the social media reaction to the Woolwich terrorist attack. Social Network Analysis and Mining, 4(1), 206. http://doi.org/10.1007/s13278-014-0206-4. Burnap, P., Williams, M. L., Sloan, L., Rana, O., Housley, W., Edwards, A., … Voss, A. (2014). Tweeting the terror: modelling the social media reaction to the Woolwich terrorist attack. Social Network Analysis and Mining, 4(1), 206. http://​doi.​org/​10.​1007/​s13278-014-0206-4.
go back to reference Corcoran, C. M., Carrillo, F., Fernández-Slezak, D., Bedi, G., Klim, C., Javitt, D. C., … Cecchi, G. A. (2018). Prediction of psychosis across protocols and risk cohorts using automated language analysis. World Psychiatry : Official Journal of the World Psychiatric Association (WPA), 17(1), 67–75. http://doi.org/10.1002/wps.20491.CrossRef Corcoran, C. M., Carrillo, F., Fernández-Slezak, D., Bedi, G., Klim, C., Javitt, D. C., … Cecchi, G. A. (2018). Prediction of psychosis across protocols and risk cohorts using automated language analysis. World Psychiatry : Official Journal of the World Psychiatric Association (WPA), 17(1), 67–75. http://​doi.​org/​10.​1002/​wps.​20491.CrossRef
Metagegevens
Titel
Sentiment Analysis in Children with Neurodevelopmental Disorders in an Ingroup/Outgroup Setting
Auteurs
E. Vaucheret Paz
M. Martino
M. Hyland
M. Corletto
C. Puga
M. Peralta
N. Deltetto
T. Kuhlmann
D. Cavalié
M. Leist
B. Duarte
I. Lascombes
Publicatiedatum
30-09-2019
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 1/2020
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-019-04242-3