Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2015 | OriginalPaper | Hoofdstuk

9. Sociale vaardigheden

Auteurs : dr. Jenneke Wiersma, dr. Anneke van Schaik, prof.dr. Patricia van Oppen

Gepubliceerd in: Cognitive Behavioral Analysis System of Psychotherapy (CBASP) voor de behandeling van chronische depressie

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De meeste chronisch depressieve cliënten hebben baat bij het aanleren van sociale vaardigheden, aangezien ze vaak moeite hebben om voor zichzelf op te komen. Sommigen moeten echter juist leren hun woede en vijandigheid in toom te houden om op een effectieve manier te communiceren. Door middel van rollenspellen kan geoefend worden hoe om te gaan met de problematische situaties die uit de SA’s naar voren komen, zoals door de eigen mening te berde te brengen, of op een adequate manier hulp te vragen, maar ook ‘nee’ durven zeggen en daarmee grenzen aangeven.
Metagegevens
Titel
Sociale vaardigheden
Auteurs
dr. Jenneke Wiersma
dr. Anneke van Schaik
prof.dr. Patricia van Oppen
Copyright
2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1001-2_9