Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

17. Thema 5 De veeleisende- en bestraffende-oudermodi; leren kennen en mee omgaan

Auteurs : Edith E. M. L. Tjoa, Eelco H. Muste

Gepubliceerd in: Handleiding groepsschematherapie voor cluster C-persoonlijkheidsstoornissen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In de vijfde sessie van een cyclus worden de veeleisende- en bestraffende-oudermodi verder onderzocht. Voor junioren gaat het om bewustwording van de booschappen, de gevoelens hierbij, de gewoonlijke gevolgen in gedrag en wat er er nodig is. Voor de medioren gaat het om het verband met het vroegere ervaringen te leren kennen en tegenwicht te kunnen geven vanuit de gezonde-volwassenemodus. Voor de senioren staan de cognitieve uitdagingen centraal. Er worden oefeningen gedaan die het effect van deze modi voelbaar maken.
Metagegevens
Titel
Thema 5 De veeleisende- en bestraffende-oudermodi; leren kennen en mee omgaan
Auteurs
Edith E. M. L. Tjoa
Eelco H. Muste
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2608-2_17