Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

19. Thema 7 Verdieping van de kindmodi

Auteurs : Edith E. M. L. Tjoa, Eelco H. Muste

Gepubliceerd in: Handleiding groepsschematherapie voor cluster C-persoonlijkheidsstoornissen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In de zevende sessie van een cyclus staat het contact maken met de kindmodi centraal. Er is aandacht voor het kwetsbare kind, het ongedisciplineerde kind, het boze kind en het vrije kind. De automatische gedachten, gevoelens en gedragingen worden verkend en de behoefte onderkend. Voor de medioren is er ruimte gemaakt voor imaginaire rescripting die zij voorbereiden in het huiswerk. Zij formuleren ook goede-ouder- en gezonde-volwasseneboodschappen naar zichzelf. De boze-kindmodus krijgt voor de seniorleden extra aandacht, wat is er nodig? En hoe kan er via assertiviteit gezorgd worden dat boosheid constructief wordt geuit.
Metagegevens
Titel
Thema 7 Verdieping van de kindmodi
Auteurs
Edith E. M. L. Tjoa
Eelco H. Muste
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2608-2_19