Een voor- en naonderzoek is uitgevoerd om te evalueren of het derdejaars onderwijs over werk en gezondheid in Groningen, dat plaatsvindt in kleine groepen onder begeleiding van een bedrijfs- of verzekeringsarts, de attitude van medisch studenten over werk en gezondheid verandert. De attitude is gemeten met een vragenlijst die is ontwikkeld door het AMC. Van de 340 vragenlijsten zijn er 208 (62%) zowel voor als na het onderwijs ingevuld. De totaalscore op de vragenlijst is na het onderwijs licht, maar significant positief, gestegen. Er zijn opmerkelijke verschillen tussen de verschillende onderdelen van de vragenlijst. De onderwerpen over werk en gezondheid vinden de studenten redelijk belangrijk tot belangrijk. Een mogelijke carrière als bedrijfsarts scoort bij de studenten laag, maar na het onderwijs wel significant iets hoger. De positie van de bedrijfsarts wordt na het onderwijs beter begrepen. De conclusie is dat in het derde studiejaar, waarin het onderwijs over werk en gezondheid plaatsvindt, de attitude van de medisch studenten over werk en gezondheid verbetert.