Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2025 | OriginalPaper | Hoofdstuk

15. Vergaderen

Auteurs : Marga Hop, Irene Muller-Schoof

Gepubliceerd in: Sociale vaardigheden op de OK

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het hoofdstuk ‘Vergaderen’ onderzoekt het belang van effectieve communicatie in een dynamische omgeving zoals een operatiekamercomplex. Vergaderingen, zowel online als offline, zijn cruciaal voor operatieassistenten en anesthesiemedewerkers om belangrijke kwesties te bespreken, beleid te formuleren en informatie uit te wisselen. Dit hoofdstuk biedt strategieën om vergaderingen effectief te laten verlopen, van het voorbereiden van een vergadering tot het succesvol afsluiten ervan. Het richt zich op het maximaliseren van de waarde van de vergadertijd, zodat alle deelnemers optimaal kunnen bijdragen en de vergaderingen productief en doelgericht zijn.
Literatuur
go back to reference Anderson, K. (1999). Zinvol vergaderen. TFC trainingsmedia. Anderson, K. (1999). Zinvol vergaderen. TFC trainingsmedia.
go back to reference De Haas, R. (2019). Ongewoon goed vergaderen. Business contact. De Haas, R. (2019). Ongewoon goed vergaderen. Business contact.
go back to reference Gordon, T. (1996). Luisteren naar elkaar. Uitgeverij Tirion. Gordon, T. (1996). Luisteren naar elkaar. Uitgeverij Tirion.
go back to reference Groenenwoud, B., et al. (2020). Vergader jezelf gelukkig. LannooCampus. Groenenwoud, B., et al. (2020). Vergader jezelf gelukkig. LannooCampus.
go back to reference Pieterman, M. (1993). De middle manager in confrontatie met de praktijk. Uitgeverij Nelissen. Pieterman, M. (1993). De middle manager in confrontatie met de praktijk. Uitgeverij Nelissen.
go back to reference Quinn, R. E. et al. (1997). Handboek managementvaardigheden. Academic Service. Quinn, R. E. et al. (1997). Handboek managementvaardigheden. Academic Service.
go back to reference Vroemen, M. (1995). Werken in teams. (1e druk). Kluwer bedrijfswetenschappen. Vroemen, M. (1995). Werken in teams. (1e druk). Kluwer bedrijfswetenschappen.
Metagegevens
Titel
Vergaderen
Auteurs
Marga Hop
Irene Muller-Schoof
Copyright
2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-3071-3_15