Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2019 | OriginalPaper | Hoofdstuk

10. Afsluiting

Auteurs : Caroline Braet, Elisa Boelens, Inez Buyck, Taaike Debeuf, Wim De Mey, Lien Goossens, Nathalie Haeck, Els Merlevede, Tiffany Naets, Marie-Lotte Van Beveren, Eva van Malderen, Sandra Verbeken, Leentje Vervoort, Brenda Volkaert, Laura Wante, Henk Weymeis

Gepubliceerd in: Emotieregulatietraining bij kinderen en adolescenten

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit afsluitende hoofdstuk stellen we onszelf enkele kritische vragen en illustreren we deze met eigen ervaringen.
Literatuur
go back to reference Berking, M. (2017). Emotieregulatie: Training voor psychotherapeuten, klinisch psychologen en psychiaters. Houten: Bohn Stafleu van Loghum. Berking, M. (2017). Emotieregulatie: Training voor psychotherapeuten, klinisch psychologen en psychiaters. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
go back to reference Berking, M., & Whitley, B. (2014). The Adaptive Coping with Emotions Model (ACE Model). In M. Berking & B. Whitley (Red.) Affect Regulation Training (pag. 19–29). New York: Springer. Berking, M., & Whitley, B. (2014). The Adaptive Coping with Emotions Model (ACE Model). In M. Berking & B. Whitley (Red.) Affect Regulation Training (pag. 19–29). New York: Springer.
go back to reference Berking, M., Wupperman, P., Reichardt, A., Pejic, T., Dippel, A., & Znoj, H. (2008). Emotion-regulation skills as a treatment target in psychotherapy. Behaviour Research and Therapy, 46(11), 1230–1237.CrossRef Berking, M., Wupperman, P., Reichardt, A., Pejic, T., Dippel, A., & Znoj, H. (2008). Emotion-regulation skills as a treatment target in psychotherapy. Behaviour Research and Therapy, 46(11), 1230–1237.CrossRef
go back to reference Boelens, E., Debeuf, T., Volkaert, B., Verbeken, S., & Braet, C. (in preparation). A short emotion regulation workshop in early adolescents with obesity: A feasibility study. Boelens, E., Debeuf, T., Volkaert, B., Verbeken, S., & Braet, C. (in preparation). A short emotion regulation workshop in early adolescents with obesity: A feasibility study.
go back to reference Braet, C., & Bögels, S. J. A. B. (2013). Protocollaire behandelingen voor kinderen en adolescenten met psychische klachten. Amsterdam: Boom. Braet, C., & Bögels, S. J. A. B. (2013). Protocollaire behandelingen voor kinderen en adolescenten met psychische klachten. Amsterdam: Boom.
go back to reference Chu, B. C., Hoffman, L., Johns, A., Reyes-Portillo, J., & Hansford, A. (2015). Transdiagnostic behavior therapy for bullying-related anxiety and depression: Initial development and pilot study. Cognitive Behavioral Practice, 22(4), 415–429.CrossRef Chu, B. C., Hoffman, L., Johns, A., Reyes-Portillo, J., & Hansford, A. (2015). Transdiagnostic behavior therapy for bullying-related anxiety and depression: Initial development and pilot study. Cognitive Behavioral Practice, 22(4), 415–429.CrossRef
go back to reference Council, N. R. (2009). Preventing mental, emotional, and behavioral disorders among young people: Progress and possibilities. Washington, DC: National Academies Press. Council, N. R. (2009). Preventing mental, emotional, and behavioral disorders among young people: Progress and possibilities. Washington, DC: National Academies Press.
go back to reference Dozois, D. J., Seeds, P. M., & Collins, K. A. (2009). Transdiagnostic approaches to the prevention of depression and anxiety. Journal of Cognitive Psychotherapy, 23(1), 44.CrossRef Dozois, D. J., Seeds, P. M., & Collins, K. A. (2009). Transdiagnostic approaches to the prevention of depression and anxiety. Journal of Cognitive Psychotherapy, 23(1), 44.CrossRef
go back to reference Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D., & Schellinger, K. B. (2011). The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A meta-analysis of school-based universal interventions. Child Development, 82(1), 405–432.CrossRef Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D., & Schellinger, K. B. (2011). The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A meta-analysis of school-based universal interventions. Child Development, 82(1), 405–432.CrossRef
go back to reference Ehrenreich-May, J., Bilek, E. L., Queen, A. H., & Hernandez Rodriguez, J. (2012). A unified protocol for the group treatment of childhood anxiety and depression = Protocolo unificado de grupo para el tratamiento de la ansiedad y la depresión en la infancia. Revista de Psicopatología y Psicología Clínica, 17(3), 219–236. Ehrenreich-May, J., Bilek, E. L., Queen, A. H., & Hernandez Rodriguez, J. (2012). A unified protocol for the group treatment of childhood anxiety and depression = Protocolo unificado de grupo para el tratamiento de la ansiedad y la depresión en la infancia. Revista de Psicopatología y Psicología Clínica, 17(3), 219–236.
go back to reference Ehrenreich-May, J., Kennedy, S. M., Sherman, J. A., Bilek, E. L., Buzzella, B. A., Bennett, S. M., et al. (2017). Unified protocols for transdiagnostic treatment of emotional disorders in children and adolescents: Therapist guide. New York: Oxford University Press.CrossRef Ehrenreich-May, J., Kennedy, S. M., Sherman, J. A., Bilek, E. L., Buzzella, B. A., Bennett, S. M., et al. (2017). Unified protocols for transdiagnostic treatment of emotional disorders in children and adolescents: Therapist guide. New York: Oxford University Press.CrossRef
go back to reference Seager, I., Rowley, A. M., & Ehrenreich-May, J. (2014). Targeting common factors across anxiety and depression using the unified protocol for the treatment of emotional disorders in adolescents. Journal of Rational-Emotive Cognitive-Behavior Therapy, 32(1), 67–83.CrossRef Seager, I., Rowley, A. M., & Ehrenreich-May, J. (2014). Targeting common factors across anxiety and depression using the unified protocol for the treatment of emotional disorders in adolescents. Journal of Rational-Emotive Cognitive-Behavior Therapy, 32(1), 67–83.CrossRef
go back to reference Southam-Gerow, M. A. (2013). Emotion regulation in children and adolescents: A practitioner’s guide. New York: Guilford Press. Southam-Gerow, M. A. (2013). Emotion regulation in children and adolescents: A practitioner’s guide. New York: Guilford Press.
go back to reference Volkaert, B., Wante, L., Vervoort, L., & Braet, C. (2018). ‘Boost Camp’, a universal school-based transdiagnostic prevention program targeting adolescent emotion regulation; evaluating the effectiveness by a clustered RCT: A protocol paper. BMC Public Health, 18(1), 904.CrossRef Volkaert, B., Wante, L., Vervoort, L., & Braet, C. (2018). ‘Boost Camp’, a universal school-based transdiagnostic prevention program targeting adolescent emotion regulation; evaluating the effectiveness by a clustered RCT: A protocol paper. BMC Public Health, 18(1), 904.CrossRef
go back to reference Wante, L., Van Beveren, M.-L., Theuwis, L., & Braet, C. (2018). The effects of emotion regulation strategies on positive and negative affect in early adolescents. Cognition and Emotion, 32(5), 988–1002.CrossRef Wante, L., Van Beveren, M.-L., Theuwis, L., & Braet, C. (2018). The effects of emotion regulation strategies on positive and negative affect in early adolescents. Cognition and Emotion, 32(5), 988–1002.CrossRef
Metagegevens
Titel
Afsluiting
Auteurs
Caroline Braet
Elisa Boelens
Inez Buyck
Taaike Debeuf
Wim De Mey
Lien Goossens
Nathalie Haeck
Els Merlevede
Tiffany Naets
Marie-Lotte Van Beveren
Eva van Malderen
Sandra Verbeken
Leentje Vervoort
Brenda Volkaert
Laura Wante
Henk Weymeis
Copyright
2019
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2308-1_10