Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2015 | Book Review

Alan M. Slater and Paul C. Quinn (eds.): Developmental Psychology: Revisiting the Classic Studies

Sage, Thousand Oaks, CA, 2012, 240 pp, ISBN: 9780857027580

Auteur: Jennifer Alberts

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 3/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In their book, Developmental Psychology: Revisiting the Classic Studies, editors Alan M. Slater and Paul C. Quinn, and a number of contributing authors, explore various areas of developmental psychology, critically examining a classic study in each area, critiquing it, and then positioning that study among more recent studies. Each chapter focuses on a particular topic within the larger field of developmental psychology, and each chapter is written by a different author. The chapters detail a number of studies, the outcomes of those studies, and how the studies advanced a particular field as a whole. Each chapter is short and easy to understand, but also informative, making Slater and Quinn’s book an excellent synopsis of the current research in various areas of developmental psychology. …
Literatuur
go back to reference Ferguson, C., Muñoz, M., Garza, A., & Galindo, M. (2014). Concurrent and prospective analyses of peer, television and social media influences on body dissatisfaction, eating disorder symptoms and life satisfaction in adolescent girls. Journal of Youth and Adolescence, 43, 1–14.PubMedCrossRef Ferguson, C., Muñoz, M., Garza, A., & Galindo, M. (2014). Concurrent and prospective analyses of peer, television and social media influences on body dissatisfaction, eating disorder symptoms and life satisfaction in adolescent girls. Journal of Youth and Adolescence, 43, 1–14.PubMedCrossRef
go back to reference Krettenauer, T., Colasante, T., Buchmann, M., & Malti, T. (2014). The development of moral emotions and decision-making from adolescence to early adulthood: A 6-year longitudinal study. Journal of Youth and Adolescence, 43, 583–596.PubMedCrossRef Krettenauer, T., Colasante, T., Buchmann, M., & Malti, T. (2014). The development of moral emotions and decision-making from adolescence to early adulthood: A 6-year longitudinal study. Journal of Youth and Adolescence, 43, 583–596.PubMedCrossRef
go back to reference Newsome, J., & Sullivan, C. J. (2014). Resilience and vulnerability in adolescents: Genetic influences on differential response to risk for delinquency. Journal of Youth and Adolescence, 43, 1080–1095.PubMedCrossRef Newsome, J., & Sullivan, C. J. (2014). Resilience and vulnerability in adolescents: Genetic influences on differential response to risk for delinquency. Journal of Youth and Adolescence, 43, 1080–1095.PubMedCrossRef
Metagegevens
Titel
Alan M. Slater and Paul C. Quinn (eds.): Developmental Psychology: Revisiting the Classic Studies
Sage, Thousand Oaks, CA, 2012, 240 pp, ISBN: 9780857027580
Auteur
Jennifer Alberts
Publicatiedatum
01-03-2015
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 3/2015
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-014-0228-2