Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2015 | Book Review

Elizabeth J. Robinson and Shiri Einav (Eds.): Trust and Skepticism: Children’s Selective Learning from Testimony

Psychology Press, New York, NY, 2014, 168 pp, ISBN-13: 978-1848721869

Auteur: Angela D. Moore

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 3/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In Trust and Skepticism: Children’s Selective Learning from Testimony, editors Elizabeth J. Robinson and Shiri Einav seek to provide empirical research, discussion of theory, and related commentary on the topic of children’s trust of testimony. As children receive information through statements of others, they are faced with the question of whether to trust the information. They must decide if the testimony—that is, the intentional verbal communication—is reliable. A child’s ability to discern the reliability of a statement is known as “selective trust” or “epistemic vigilance.” The scholarship presented in Trust and Skepticism seeks to gather key research in the growing corpus of knowledge regarding when and why children choose to trust testimony. …
Literatuur
go back to reference Ferguson, C. J., Muñoz, M. E., Garza, A., & Galindo, M. (2014). Concurrent and prospective analyses of peer, television and social media influences on body dissatisfaction, eating disorder symptoms and life satisfaction in adolescent girls. Journal of Youth and Adolescence, 43, 1–14.PubMedCrossRef Ferguson, C. J., Muñoz, M. E., Garza, A., & Galindo, M. (2014). Concurrent and prospective analyses of peer, television and social media influences on body dissatisfaction, eating disorder symptoms and life satisfaction in adolescent girls. Journal of Youth and Adolescence, 43, 1–14.PubMedCrossRef
go back to reference McDonald, K. L., Malti, T., Killen, M., & Rubin, K. H. (2014). best friends’ discussions of social dilemmas. Journal of Youth and Adolescence, 43, 233–244.PubMedCentralPubMedCrossRef McDonald, K. L., Malti, T., Killen, M., & Rubin, K. H. (2014). best friends’ discussions of social dilemmas. Journal of Youth and Adolescence, 43, 233–244.PubMedCentralPubMedCrossRef
go back to reference Sticca, F., & Perren, S. (2013). Is cyberbullying worse than traditional bullying? Examining the differential roles of medium, publicity, and anonymity for the perceived severity of bullying. Journal of Youth and Adolescence, 42, 739–750.PubMedCrossRef Sticca, F., & Perren, S. (2013). Is cyberbullying worse than traditional bullying? Examining the differential roles of medium, publicity, and anonymity for the perceived severity of bullying. Journal of Youth and Adolescence, 42, 739–750.PubMedCrossRef
go back to reference Tilton-Weaver, L. (2014). Adolescents’ information management: Comparing ideas about why adolescents disclose to or keep secrets from their parents. Journal of Youth and Adolescence, 43, 803–813.PubMedCrossRef Tilton-Weaver, L. (2014). Adolescents’ information management: Comparing ideas about why adolescents disclose to or keep secrets from their parents. Journal of Youth and Adolescence, 43, 803–813.PubMedCrossRef
Metagegevens
Titel
Elizabeth J. Robinson and Shiri Einav (Eds.): Trust and Skepticism: Children’s Selective Learning from Testimony
Psychology Press, New York, NY, 2014, 168 pp, ISBN-13: 978-1848721869
Auteur
Angela D. Moore
Publicatiedatum
01-03-2015
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 3/2015
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-014-0224-6