Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

30-09-2020 | Original Paper

Assessing the Effectiveness and Use of Bibliotherapy Implementation Among Children with Autism by Board-Certified Behavior Analysts

Auteurs: Smriti Abraham, Jamie Owen-De Schryver, Julia VanderMolen

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 7/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Bibliotherapy is the use of reading supplements as a form of therapy and children with autism are a population that could benefit significantly from the implementation of such treatment. Board-Certified Behavior Analysts (BCBA) are instrumental in creating a curriculum to shape the behavior of those with autism. This study surveyed BCBAs throughout the United States on their use and knowledge of bibliotherapy, as well as different practices related to its utilization. Overall, 89 BCBAs responded to the survey. Results revealed that BCBAs who used bibliotherapy did not have previous knowledge of the practice. BCBAs who did implement bibliotherapy did not have formal training. Further research is necessary to better understand bibliotherapy as a potential resource for children with autism.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
go back to reference Avila, S. E. (2019). A social communication intervention to facilitate emotion word learning in school-age children with developmental language disorders (Unpublished doctoral dissertation). Provo, Utah, United States of America: Brigham Young University. Avila, S. E. (2019). A social communication intervention to facilitate emotion word learning in school-age children with developmental language disorders (Unpublished doctoral dissertation). Provo, Utah, United States of America: Brigham Young University.
go back to reference Pehrsson, D. E., & McMillen, P. S. (2010). A national survey of bibliotherapy preparation and practices of professional counselors. Journal of Creativity in Mental Health, 5(4), 412–425.CrossRef Pehrsson, D. E., & McMillen, P. S. (2010). A national survey of bibliotherapy preparation and practices of professional counselors. Journal of Creativity in Mental Health, 5(4), 412–425.CrossRef
go back to reference Popa, D., & Porumbu, D. (2017). Bibliotherapy in clinical context: An umbrella review. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Series VII, Social Sciences and Law, 10(2), 165–174. Popa, D., & Porumbu, D. (2017). Bibliotherapy in clinical context: An umbrella review. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Series VII, Social Sciences and Law, 10(2), 165–174.
go back to reference Wootton, B. M., Steinman, S. A., Czerniawski, A., Norris, K., Baptie, C., Diefenbach, G., et al. (2018). An evaluation of the effectiveness of a transdiagnostic bibliotherapy program for anxiety and related disorders: Results from two studies using a benchmarking approach. Cognitive Therapy and Research, 42(5), 565–580. https://doi.org/10.1007/s10608-018-9921-x.CrossRef Wootton, B. M., Steinman, S. A., Czerniawski, A., Norris, K., Baptie, C., Diefenbach, G., et al. (2018). An evaluation of the effectiveness of a transdiagnostic bibliotherapy program for anxiety and related disorders: Results from two studies using a benchmarking approach. Cognitive Therapy and Research, 42(5), 565–580. https://​doi.​org/​10.​1007/​s10608-018-9921-x.CrossRef
Metagegevens
Titel
Assessing the Effectiveness and Use of Bibliotherapy Implementation Among Children with Autism by Board-Certified Behavior Analysts
Auteurs
Smriti Abraham
Jamie Owen-De Schryver
Julia VanderMolen
Publicatiedatum
30-09-2020
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 7/2021
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-020-04727-6