Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

24-07-2018 | Brief Report

Brief Report: Sibling Feelings Toward their Brother or Sister With or Without Autism or Intellectual Disability

Auteurs: Carolyn M. Shivers, Casey M. McGregor

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 1/2019

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

The present study examined 97 adolescent siblings of individuals with autism spectrum disorder (ASD), intellectual and developmental disabilities (IDD), or no disabilities. Siblings reported on their feelings toward their brother or sister (anxiety, hostility, and positive affect), and parents reported on general optimism, child behavior problems, and perceptions of how the child impacts the family, including the sibling. There were no differences between siblings of individuals with ASD and siblings of individuals with IDD on any sibling self-reported feelings toward their brother or sister, though parents of individuals with ASD reported significantly less optimism and more negative perception of the child’s impact on the family than did parents of children with IDD or no disability.
Literatuur
go back to reference Donenberg, G., & Baker, B. L. (1993). The impact of young children with externalizing behaviors in their families. Journal of Abnormal Child Psychology, 21(2), 179–198.CrossRefPubMed Donenberg, G., & Baker, B. L. (1993). The impact of young children with externalizing behaviors in their families. Journal of Abnormal Child Psychology, 21(2), 179–198.CrossRefPubMed
go back to reference Hastings, R. P. (2003). Brief report: Behavioral adjustment of siblings of children with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 33, 99–104.CrossRefPubMed Hastings, R. P. (2003). Brief report: Behavioral adjustment of siblings of children with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 33, 99–104.CrossRefPubMed
go back to reference Shivers, C. M., & Dykens, E. M. (2017). Adolescent siblings of individuals with and without intellectual and developmental disabilities: Self-reported empathy and feelings about their brothers and sisters. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 122(1), 62–77.CrossRefPubMed Shivers, C. M., & Dykens, E. M. (2017). Adolescent siblings of individuals with and without intellectual and developmental disabilities: Self-reported empathy and feelings about their brothers and sisters. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 122(1), 62–77.CrossRefPubMed
go back to reference Zuckerman, M., & Lubin, B. (1965). Multiple affect adjective checklist, manual. San Diego: Educational Industrial Testing Services. Zuckerman, M., & Lubin, B. (1965). Multiple affect adjective checklist, manual. San Diego: Educational Industrial Testing Services.
Metagegevens
Titel
Brief Report: Sibling Feelings Toward their Brother or Sister With or Without Autism or Intellectual Disability
Auteurs
Carolyn M. Shivers
Casey M. McGregor
Publicatiedatum
24-07-2018
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 1/2019
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-018-3694-7