Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

08-11-2021 | Brief Report

Brief Report: Training New Zealand Well Child/Tamariki Ora Nurses on Early Autism Signs Using the Social Attention and Communication Surveillance-Revised

Auteurs: Hannah Waddington, Daniel Shepherd, Larah van der Meer, Naomi Powell-Hector, Eleanor Wilson, Josephine Barbaro

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 11/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Universal developmental surveillance is considered best practice for early identification of autism. We analysed data from 175 New Zealand Well-Child/Tamariki Ora nurses who attended a 1-day training in developmental surveillance for autism using the social attention and communication surveillance-revised (SACS-R) tool. We used a survey to measure nurses’ knowledge of typical development, knowledge of early signs of autism, general autism knowledge, and confidence in identifying and discussing early signs, prior to the workshop, after the workshop, and at follow-up. We measured perceived acceptability of the SACS-R after the workshop and at follow-up. Nurses showed improvements on all measures from pre-workshop to post-workshop and pre-workshop to follow-up. Implementation of the SACS-R across different contexts appears feasible and acceptable.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
go back to reference Barbaro, J., & Dissanayake, C. (2009). Autism spectrum disorders in infancy and toddlerhood: A review of the evidence on early signs, early identification tools, and early diagnosis. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 30(5), 447–459.CrossRef Barbaro, J., & Dissanayake, C. (2009). Autism spectrum disorders in infancy and toddlerhood: A review of the evidence on early signs, early identification tools, and early diagnosis. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 30(5), 447–459.CrossRef
go back to reference Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Erlbaum. Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Erlbaum.
go back to reference Whitehouse, A. J., Varcin, K. J., Alvares, G. A., Barbaro, J., Bent, C., Boutrus, M., Chetcuti, L., Cooper, M. N., Clark, A., Davidson, E., Dimov, S., Dissanayake, C., Doyle, J., Grant, M., Iacono, T., Maybery, M., Pillar, S., Renton, M., Rowbottam, C.,…Hudry, K. (2019). Pre-emptive intervention versus treatment as usual for infants showing early behavioral risk signs of autism spectrum disorder: A single-blind, randomised controlled trial. The Lancet Child & Adolescent Health, 3(9), 605–615. https://doi.org/10.1016/s2352-4642(19)30184-1CrossRef Whitehouse, A. J., Varcin, K. J., Alvares, G. A., Barbaro, J., Bent, C., Boutrus, M., Chetcuti, L., Cooper, M. N., Clark, A., Davidson, E., Dimov, S., Dissanayake, C., Doyle, J., Grant, M., Iacono, T., Maybery, M., Pillar, S., Renton, M., Rowbottam, C.,…Hudry, K. (2019). Pre-emptive intervention versus treatment as usual for infants showing early behavioral risk signs of autism spectrum disorder: A single-blind, randomised controlled trial. The Lancet Child & Adolescent Health, 3(9), 605–615. https://​doi.​org/​10.​1016/​s2352-4642(19)30184-1CrossRef
go back to reference Yuen, T., Penner, M., Carter, M. T., Szatmari, P., & Ungar, W. J. (2018). Assessing the accuracy of the modified checklist for autism in toddlers: A systematic review and meta-analysis. Developmental Medicine & Child Neurology, 60(11), 1093–1100. https://doi.org/10.1111/dmcn.13964CrossRef Yuen, T., Penner, M., Carter, M. T., Szatmari, P., & Ungar, W. J. (2018). Assessing the accuracy of the modified checklist for autism in toddlers: A systematic review and meta-analysis. Developmental Medicine & Child Neurology, 60(11), 1093–1100. https://​doi.​org/​10.​1111/​dmcn.​13964CrossRef
Metagegevens
Titel
Brief Report: Training New Zealand Well Child/Tamariki Ora Nurses on Early Autism Signs Using the Social Attention and Communication Surveillance-Revised
Auteurs
Hannah Waddington
Daniel Shepherd
Larah van der Meer
Naomi Powell-Hector
Eleanor Wilson
Josephine Barbaro
Publicatiedatum
08-11-2021
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 11/2022
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-021-05344-7