Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Child Psychiatry & Human Development

Uitgave 4/2019

Inhoudsopgave (15 Artikelen)

Parent- and Teacher-Rated Effectiveness of Cognitive-Behavioral Therapy for Children and Adolescents Under Usual Care Conditions in a University Outpatient Clinic

  • Original Article

Daniel Walter, Lydia Dachs, Johanna Farwick zum Hagen, Hildegard Goletz, Anja Goertz-Dorten, Claudia Kinnen, Christiane Rademacher, Stephanie Schuermann, Paula Viefhaus, Tanja Wolff Metternich-Kaizman, Manfred Doepfner

Parental Risk Factors among Children with Reactive Attachment Disorder Referred to Specialized Services: A Nationwide Population-Based Study

  • Open Access
  • Original Article

Subina Upadhyaya, Roshan Chudal, Terhi Luntamo, Jari Sinkkonen, Susanna Hinkka-Yli-Salomäki, Hitoshi Kaneko, Andre Sourander

Emotional Awareness Predicts Specific Cognitive-Behavioral Therapy Outcomes for Anxious Youth

  • Original Article

Jordan P. Davis, Philip C. Kendall, Cynthia M. Suveg

Temporal Patterns of Infant Regulatory Behaviors in Relation to Maternal Mood and Soothing Strategies

  • Original Article

Cornelia Mohr, Mirja H. Gross-Hemmi, Andrea Hans Meyer, Frank H. Wilhelm, Silvia Schneider

Continuity and Change in Psychopathic Traits Among School-Aged Children with Conduct Problems

  • Original Article

Vincent Bégin, Michèle Déry, Yann Le Corff

Difficulties in Emotion Regulation Predict Depressive Symptom Trajectory from Early to Middle Adolescence

  • Original Article

Stefanie F. Gonçalves, Tara M. Chaplin, Caitlin C. Turpyn, Claire E. Niehaus, Timothy W. Curby, Rajita Sinha, Emily B. Ansell

A Longitudinal Study on the Relations Among Fear-Enhancing Parenting, Cognitive Biases, and Anxiety Symptoms in Non-clinical Children

  • Open Access
  • Original Article

Lorraine Fliek, Jeffrey Roelofs, Gerard van Breukelen, Peter Muris

Youth Depression Screening with Parent and Self-Reports: Assessing Current and Prospective Depression Risk

  • Original Article

Joseph R. Cohen, Felix K. So, Jami F. Young, Benjamin L. Hankin, Brenda A. Lee

The Nature of Facial Emotion Recognition Impairments in Children on the Autism Spectrum

  • Original Article

Nathaniel A. Shanok, Nancy Aaron Jones, Nikola N. Lucas

Maternal and Paternal Depressive Symptoms, Home Learning Environment, and Children’s Early Literacy

  • Original Article

Amy K. Nuttall, Laura C. Froyen, Lori E. Skibbe, Ryan P. Bowles

Parents’ Perceptions of Internalizing and Externalizing Features in Childhood OCD

  • Original Article

Andrew G. Guzick, Danielle L. Cooke, Joseph P. H. McNamara, Adam M. Reid, Paulo A. Graziano, Adam B. Lewin, Tanya K. Murphy, Wayne K. Goodman, Eric A. Storch, Gary R. Geffken