Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2002 | OriginalPaper | Hoofdstuk

CONTRACTERING EN BEGINNEN

Auteur : Frans Siegers

Gepubliceerd in: Handboek supervisiekunde

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In de supervisieliteratuur worden contractering en ‘beginnen in supervisie’ niet duidelijk van elkaar onderscheiden. Dit is opmerkelijk omdat het wel om een belangrijk onderscheid gaat. Ik bespreek waarom het voor de supervisor belangrijk is om deze twee fasen duidelijk van elkaar te onderscheiden (zie par. 18.1). Vervolgens ga ik kort in op de vraag waarom supervisoren toch vaak de twee fasen in elkaar laten overlopen (zie par. 18.2). In aansluiting daarop bespreek ik wat onder contractering in supervisie verstaan wordt (zie par. 18.3) en wat het inhoudt (zie par. 18.4-18.5). Daarna besteed ik aandacht aan de beginfase in supervisie (zie par. 18.6). Ik introduceer twee heuristische regels voor de eerste bijeenkomst en bespreek ze daarna (zie par. 18.7-18-9). Vervolgens geef ik vijf heuristische regels voor de beginfase in haar geheel en bespreek de eerste drie (zie par. 18.10). Deze gaan over het functioneren van de supervisor in de beginfase. De twee andere regels komen daarna aan de orde (zie par. 18.11). Ze betreffen de functies die de beginfase in het supervisie leerproces vervult. Daarbij blijkt hoe belangrijk het is dat van alle fasen duidelijk wordt welke bijdrage ze aan het supervisieleerproces leveren.

Metagegevens
Titel
CONTRACTERING EN BEGINNEN
Auteur
Frans Siegers
Copyright
2002
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9781-5_19