Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2024 | OriginalPaper | Hoofdstuk

3. De theorie achter de training

Auteur : Marianne van der Zalm-Grisnich

Gepubliceerd in: Faalangsttraining voor kinderen

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Je bibbers de baas is ontwikkeld vanuit de cognitieve gedragstherapie, waarvan de achtergrond en effectiviteit wordt toegelicht. De werkzame elementen die hieruit gebruikt worden zijn: psycho-educatie, copingstrategieën, cognitieve herstructurering, exposure en terugvalpreventie. Deze elementen worden theoretisch onderbouwd. Ook de doelen van de training zijn hierop gebaseerd. De combinatie van kindertraining met ouder- en leerkrachttraining versterkt de effectiviteit. De vaardigheden in de training worden geleidelijk opgebouwd. Aan het gebruik van het GGGGG-model wordt veel aandacht besteed, evenals aan exposure en het leren ontspannen. Er zijn een aantal keuze-onderdelen aan de training toe te voegen m.b.t. basisgevoelens, sociale vaardigheden en assertiviteit.
Metagegevens
Titel
De theorie achter de training
Auteur
Marianne van der Zalm-Grisnich
Copyright
2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2998-4_3