Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2024 | OriginalPaper | Hoofdstuk

2. Over faalangst

Auteur : Marianne van der Zalm-Grisnich

Gepubliceerd in: Faalangsttraining voor kinderen

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Faalangst is een vorm van angst die opkomt als je moet presteren of als je denk dat je iets moet presteren, terwijl je bang bent dat het je niet gaat lukken. Uitgelegd wordt wat faalangst inhoudt en in welke verschijningsvormen het voorkomt. Faalangst komt niet in de DSM-5 voor, maar er is veel overlap met een sociale angststoornis. Er spelen individuele en omgevingsfactoren mee bij de oorzaken van faalangst. Faalangst wordt gelinkt met een reeks comorbide klachten zoals angst, laag zelfbeeld, verminderde schoolprestaties en schooluitval. Prevalentiecijfers worden besproken. Tenslotte worden kenmerken en signalen van faalangst in het dagelijks functioneren, tijdens uitleg in de klas, tijdens toetsen en beurten en in sociale contacten op een rij gezet.
Metagegevens
Titel
Over faalangst
Auteur
Marianne van der Zalm-Grisnich
Copyright
2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2998-4_2