Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2019 | OriginalPaper | Hoofdstuk

13. Gestoorde ontwikkeling bij kinderen

Auteur : dr. Marie-Claire Y. de Wit

Gepubliceerd in: Leerboek neurologie

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De psychomotorische ontwikkeling bij kinderen verloopt volgens een min of meer vast patroon. Een vertraagde ontwikkeling kan worden herkend aan het niet of te laat behalen van cognitieve of motorische mijlpalen. Het is van belang om onderscheid te maken tussen een vertraagde ontwikkeling en een knik in een voorheen normale ontwikkeling. Bij het neurologisch onderzoek bij jonge kinderen kunnen specifieke afwijkingen worden gevonden die wijzen op een stoornis in de ontwikkeling, en soms ook afwijkingen die wijzen op een onderliggende oorzaak. Het aantal onderliggende oorzaken is zeer groot. Vanaf een jaar of 5–6 is het neurologisch onderzoek niet anders dan bij volwassenen.
Metagegevens
Titel
Gestoorde ontwikkeling bij kinderen
Auteur
dr. Marie-Claire Y. de Wit
Copyright
2019
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2306-7_13