Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-07-2010 | Editorial

Invited Commentary: The Positive Youth Development Perspective is an Exciting Direction for Adolescent and Family Policies and Programs

Auteur: Rebecca I. Porter

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 7/2010

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Social policy is typically directed at reducing or preventing problems, and not ordinarily to promoting positive outcomes. In regard to youth development, policy makers or those charged by them with implementing policy-predicated actions, devote more effort to decreasing or preventing problems that are visible and about which constituents agree are bad (teenage pregnancy, school dropout, or substance use and abuse) than in promoting things that may seem to constituents as ephemeral, abstract, or even “impossible” to measure, e.g., self esteem, confidence, or caring for others. The articles in this special issue and, indeed, across the totality of research in the field of Positive Youth Development (PYD) (e.g., see Lerner, Phelps, Forman, & Bowers, 2009, for a review of the PYD literature) are therefore innovative and, to my mind, exciting. From a policy maker’s perspective, the research from the 4-H Study represents a new, evidence-based approach to promoting good things in young people and not merely to preventing what are often regarded as inevitable problems. …
Literatuur
go back to reference Department of the Army Information Paper. (2009). Comprehensive Soldier Fitness Program. Department of the Army for Military Operations-Comprehensive Soldier Fitness. October 2. Department of the Army Information Paper. (2009). Comprehensive Soldier Fitness Program. Department of the Army for Military Operations-Comprehensive Soldier Fitness. October 2.
go back to reference Lerner, J. V., Phelps, E., Forman, Y. E., & Bowers, E. (2009). Positive youth development. In R. M. Lerner & L. Steinberg (Eds.), Handbook of adolescent psychology: vol. 1. Individual bases of adolescent development (3rd ed., pp. 524–558). Hoboken, NJ: Wiley. Lerner, J. V., Phelps, E., Forman, Y. E., & Bowers, E. (2009). Positive youth development. In R. M. Lerner & L. Steinberg (Eds.), Handbook of adolescent psychology: vol. 1. Individual bases of adolescent development (3rd ed., pp. 524–558). Hoboken, NJ: Wiley.
go back to reference Military Child Education Coalition. (2001). Army Secondary Education Transition Study (SETS). Harker Heights, TX: Author. Military Child Education Coalition. (2001). Army Secondary Education Transition Study (SETS). Harker Heights, TX: Author.
go back to reference Reivich, K., & Shatte, A. (2002). The resilience factor. NY: Broadway Books. Reivich, K., & Shatte, A. (2002). The resilience factor. NY: Broadway Books.
go back to reference Seligman, M., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55(1), 5–14.CrossRefPubMed Seligman, M., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55(1), 5–14.CrossRefPubMed
Metagegevens
Titel
Invited Commentary: The Positive Youth Development Perspective is an Exciting Direction for Adolescent and Family Policies and Programs
Auteur
Rebecca I. Porter
Publicatiedatum
01-07-2010
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 7/2010
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-010-9554-1