Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Journal of Youth and Adolescence

Uitgave 3/2019

Inhoudsopgave (17 Artikelen)

The Effects of Youth Mentoring Programs: A Meta-analysis of Outcome Studies

  • Systematic Literature Review

Elizabeth B. Raposa, Jean Rhodes, Geert Jan J. M. Stams, Noel Card, Samantha Burton, Sarah Schwartz, Laura A. Yoviene Sykes, Stella Kanchewa, Janis Kupersmidt, Saida Hussain

Testing a Model of Universal Prevention Effects on Adolescent Relationships and Marijuana Use as Pathways to Young Adult Outcomes

  • Empirical Research

Richard Spoth, Linda Trudeau, Chungyeol Shin, G. Kevin Randall, W. Alex Mason

Parental Social Support and Sources of Knowledge Interact to Predict Children’s Externalizing Behavior Over Time

  • Empirical Research

Lauren Micalizzi, Alexander W. Sokolovsky, Tim Janssen, Kristina M. Jackson

Maternal Emotion Socialization Mediates the Relationship between Maternal and Adolescent Negative Emotionality

  • Empirical Research

Ciara Briscoe, Dale M. Stack, Daniel J. Dickson, Lisa A. Serbin

Social Media and Body Dissatisfaction: Investigating the Attenuating Role of Positive Parent–Adolescent Relationships

  • Open Access
  • Empirical Research

Dian A. de Vries, Helen G. M. Vossen, Paulien van der Kolk – van der Boom

Factor Structure and Criterion Validity of the Five Cs Model of Positive Youth Development in a Multi-University Sample of College Students

  • Empirical Research

Melissa R. Dvorsky, Michael J. Kofler, G. Leonard Burns, Aaron M. Luebbe, Annie A. Garner, Matthew A. Jarrett, Elia F. Soto, Stephen P. Becker

School and Family Factors Predicting Adolescent Cognition Regarding Bystander Intervention in Response to Bullying and Victim Retaliation

  • Empirical Research

Kelly Lynn Mulvey, Seçil Gönültaş, Eric Goff, Greysi Irdam, Ryan Carlson, Christine DiStefano, Matthew J. Irvin

Social Status and Classroom Behavior in Math and Science during Early Adolescence

  • Empirical Research

Elizabeth A. North, Allison M. Ryan, Kai Cortina, Nicole R. Brass

Sleep Quantity and Problems as Mediators of the Eveningness-Adjustment Link during Childhood and Adolescence

  • Empirical Research

Gabriela Ksinan Jiskrova, Alexander T. Vazsonyi, Jana Klánová, Ladislav Dušek

A Longitudinal Investigation of Cognitive Self-schemas across Adolescent Development

  • Empirical Research

Brae Anne McArthur, Taylor A. Burke, Samantha L. Connolly, Thomas M. Olino, Margaret N. Lumley, Lyn Y. Abramson, Lauren B. Alloy