Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

16-10-2015 | Book Review

Judith Davidson: Sexting: Gender and Teens

Sense Publishers, Rotterdam, The Netherlands, 2014, 142 pp, ISBN: 9462098506

Auteur: Jessica DeMar

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 12/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Judith Davidson’s book Sexting: Gender and Teens describes how the recent technological phenomenon, sexting, is the means by which teenagers seek to develop and interpret three significant components of the “human curriculum of sexuality”: gender, sexuality, and intimate relationships. Davidson is particularly concerned about the gender-based double standards that exist between female and male teenagers’ sexting behaviors and motivations for sexting. By conducting focus-group interviews with teenagers and adults, Davidson illuminates the personal and social challenges digital sexual communication presents twenty-first century teenagers. Davidson’s research and book demonstrates that there is a strong relationship between the teenage human curriculum of sexuality and digital sexual communication. …
Literatuur
go back to reference Carlson, D. L., McNulty, T. L., Bellair, P. E., & Watts, S. (2014). Neighborhoods and racial/ethnic disparities in adolescent sexual risk behavior. Journal of Youth and Adolescence, 43(9), 1536–1549.PubMedCentralCrossRefPubMed Carlson, D. L., McNulty, T. L., Bellair, P. E., & Watts, S. (2014). Neighborhoods and racial/ethnic disparities in adolescent sexual risk behavior. Journal of Youth and Adolescence, 43(9), 1536–1549.PubMedCentralCrossRefPubMed
go back to reference Davidson, J. (2014). Sexting: Gender and teens. Rotterdam: Sense Publishers.CrossRef Davidson, J. (2014). Sexting: Gender and teens. Rotterdam: Sense Publishers.CrossRef
go back to reference Harris, A., Davidson, J., Letourneau, C., Paternite, C., & Miofsky, K. (2013). Building a prevention framework to address teen “sexting” behaviors. Final report for Grant No. 2010-MC-CS-0001, awarded by the Office of Juvenile Justice and Delinquency Prevention Office of Justice Programs, U.S. Department of Justice. Harris, A., Davidson, J., Letourneau, C., Paternite, C., & Miofsky, K. (2013). Building a prevention framework to address teen “sexting” behaviors. Final report for Grant No. 2010-MC-CS-0001, awarded by the Office of Juvenile Justice and Delinquency Prevention Office of Justice Programs, U.S. Department of Justice.
go back to reference Lansford, J. E., Dodge, K. A., Fontaine, R. G., Bates, J. E., & Pettit, G. S. (2014). Peer rejection, affiliation with deviant peers, delinquency, and risky sexual behavior. Journal of Youth and Adolescence, 43(10), 1742–1751.PubMedCentralCrossRefPubMed Lansford, J. E., Dodge, K. A., Fontaine, R. G., Bates, J. E., & Pettit, G. S. (2014). Peer rejection, affiliation with deviant peers, delinquency, and risky sexual behavior. Journal of Youth and Adolescence, 43(10), 1742–1751.PubMedCentralCrossRefPubMed
Metagegevens
Titel
Judith Davidson: Sexting: Gender and Teens
Sense Publishers, Rotterdam, The Netherlands, 2014, 142 pp, ISBN: 9462098506
Auteur
Jessica DeMar
Publicatiedatum
16-10-2015
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 12/2015
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-015-0363-4