Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Journal of Youth and Adolescence

Uitgave 12/2015 Special Issue: Prosocial Behavior: Understanding and Shaping its Multiple Dimensions

Inhoudsopgave (18 Artikelen)

Peer Influence, Peer Status, and Prosocial Behavior: An Experimental Investigation of Peer Socialization of Adolescents’ Intentions to Volunteer

  • Empirical Research

Sophia Choukas-Bradley, Matteo Giletta, Geoffrey L. Cohen, Mitchell J. Prinstein

Why and How to Promote Adolescents’ Prosocial Behaviors: Direct, Mediated and Moderated Effects of the CEPIDEA School-Based Program

  • Empirical Research

Gian Vittorio Caprara, Bernadette Paula Luengo Kanacri, Antonio Zuffianò, Maria Gerbino, Concetta Pastorelli

Aggressive and Prosocial? Examining Latent Profiles of Behavior, Social Status, Machiavellianism, and Empathy

  • Empirical Research

Christian Berger, Milena Batanova, Jessica Duncan Cance

The Social Values of Aggressive–Prosocial Youth

  • Empirical Research

Kristina L. McDonald, Maya Benish-Weisman, Christopher T. O’Brien, Stephen Ungvary

Structure Matters: The Role of Clique Hierarchy in the Relationship Between Adolescent Social Status and Aggression and Prosociality

  • Open Access
  • Empirical Research

Kim Pattiselanno, Jan Kornelis Dijkstra, Christian Steglich, Wilma Vollebergh, René Veenstra

Nice Guys and Gals Finish Last? Not in Early Adolescence When Empathic, Accepted, and Popular Peers are Desirable

  • Empirical Research

Andrew R. Bower, Adrienne Nishina, Melissa R. Witkow, Amy Bellmore

Prosocial Bystander Behavior in Bullying Dynamics: Assessing the Impact of Social Capital

  • Empirical Research

Caroline B. R. Evans, Paul R. Smokowski

Victim Reports of Bystander Reactions to In-Person and Online Peer Harassment: A National Survey of Adolescents

  • Empirical Research

Lisa M. Jones, Kimberly J. Mitchell, Heather A. Turner

Bystander Action in Situations of Dating and Sexual Aggression: A Mixed Methodological Study of High School Youth

  • Empirical Research

Katie M. Edwards, Kara Anne Rodenhizer-Stämpfli, Robert P. Eckstein

Developmental Trajectories of Youth Character: A Five-Wave Longitudinal Study of Cub Scouts and Non-Scout Boys

  • Empirical Research

Jun Wang, Kaitlyn A. Ferris, Rachel M. Hershberg, Richard M. Lerner

Judith Davidson: Sexting: Gender and Teens

  • Book Review

Jessica DeMar

Emerging Scholar Best Article Award, 2015

  • Editorial

Roger J. R. Levesque