Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-05-2008 | Letter to the Editor

How to Test the Extreme Male Brain Theory of Autism in Terms of Foetal Androgens?

Auteurs: Rebecca C. Knickmeyer, Simon Baron-Cohen, Bonnie Auyeung, Emma Ashwin

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 5/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

We are writing to comment on Falter et al’s recent paper in JADD, “Visuo-spatial Processing in Autism: Testing the Predictions of Extreme Male Brain (EMB) Theory” which attempts to test 2 hypotheses. The authors present intriguing data regarding the degree of overlap between sexually dimorphic cognitive tasks and tasks that are altered in autism spectrum conditions (ASC). …
Literatuur
go back to reference Baron-Cohen, S., Knickmeyer, R. C., & Belmonte, M. K. (2005). Sex differences in the brain: Implications for explaining autism. Science, 310, 819–823.PubMedCrossRef Baron-Cohen, S., Knickmeyer, R. C., & Belmonte, M. K. (2005). Sex differences in the brain: Implications for explaining autism. Science, 310, 819–823.PubMedCrossRef
go back to reference Falter, C. M., Arroyo, M., & Davis, G. J. (2006). Testosterone: Activation or organization of spatial cognition? Biological Psychology, 73, 132–140.PubMedCrossRef Falter, C. M., Arroyo, M., & Davis, G. J. (2006). Testosterone: Activation or organization of spatial cognition? Biological Psychology, 73, 132–140.PubMedCrossRef
go back to reference Hines, M., Fane, B. A., Pasterski, V. L., Matthews, G. A., Conway, G. S., & Brook, C. (2003). Spatial abilities following prenatal androgen abnormality: Targeting and mental rotations performance in individuals with congenital adrenal hyperplasia. Psychoneuroendocrinology, 28, 1010–1026.PubMedCrossRef Hines, M., Fane, B. A., Pasterski, V. L., Matthews, G. A., Conway, G. S., & Brook, C. (2003). Spatial abilities following prenatal androgen abnormality: Targeting and mental rotations performance in individuals with congenital adrenal hyperplasia. Psychoneuroendocrinology, 28, 1010–1026.PubMedCrossRef
go back to reference Malouf, M. A., Migeon, C. J., Carson, K. A., Petrucci, L., & Wisniewski, A. B. (2006). Cognitive outcome in adult women affected by congenital adrenal hyperplasia due to 21-hydroxylase deficiency. Hormone Research, 65, 142–150.PubMedCrossRef Malouf, M. A., Migeon, C. J., Carson, K. A., Petrucci, L., & Wisniewski, A. B. (2006). Cognitive outcome in adult women affected by congenital adrenal hyperplasia due to 21-hydroxylase deficiency. Hormone Research, 65, 142–150.PubMedCrossRef
go back to reference Manning, J. T., Stewart, A., Bundred, P. E., & Trivers, R. L. (2004). Sex and ethnic differences in 2nd to 4th digit ratio of children. Early Human Development, 80, 161–168.PubMedCrossRef Manning, J. T., Stewart, A., Bundred, P. E., & Trivers, R. L. (2004). Sex and ethnic differences in 2nd to 4th digit ratio of children. Early Human Development, 80, 161–168.PubMedCrossRef
go back to reference McIntyre, M. H., Cohn, B. A., & Ellison, P. T. (2006). Sex dimorphism in digital formulae of children. American Journal of Physical Anthropology, 129, 143–150.PubMedCrossRef McIntyre, M. H., Cohn, B. A., & Ellison, P. T. (2006). Sex dimorphism in digital formulae of children. American Journal of Physical Anthropology, 129, 143–150.PubMedCrossRef
go back to reference Paul, S. N., Kato, B. S., Cherkas, L. F., Andrew, T., & Spector, T. D. (2006). Heritability of the second to fourth digit ratio (2d:4d): A twin study. Twin Research and Human Genetics, 9, 215–219.PubMedCrossRef Paul, S. N., Kato, B. S., Cherkas, L. F., Andrew, T., & Spector, T. D. (2006). Heritability of the second to fourth digit ratio (2d:4d): A twin study. Twin Research and Human Genetics, 9, 215–219.PubMedCrossRef
go back to reference Resnick, S. M., Gottesman, I. I., Berenbaum, S. A., & Bouchard, T. J. (1986). Early hormonal influences on cognitive-functioning in congenital adrenal-hyperplasia. Developmental Psychology, 22, 191–198.CrossRef Resnick, S. M., Gottesman, I. I., Berenbaum, S. A., & Bouchard, T. J. (1986). Early hormonal influences on cognitive-functioning in congenital adrenal-hyperplasia. Developmental Psychology, 22, 191–198.CrossRef
Metagegevens
Titel
How to Test the Extreme Male Brain Theory of Autism in Terms of Foetal Androgens?
Auteurs
Rebecca C. Knickmeyer
Simon Baron-Cohen
Bonnie Auyeung
Emma Ashwin
Publicatiedatum
01-05-2008
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 5/2008
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-008-0553-y